Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble til internett med kabel!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at trådstarter har tråder om splitting av nettverkskabel og problem med montering av kontakt. Kabelen må være korrekt montert (riktige ledere koblet sammen og mot riktige kontakter). Ved tvil, benytt en ferdigkjøpt kabel eller kabel som er testet ok et annet sted.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har et lite problem her som likner litt.

Jeg kjøpte pc'n min for noen år siden, fikk alt av drivere osv lagt inn av butikken.

Kobla meg til bredbånd med kabel, alt funka.

Så kjøpte jeg et trådløst nettverkskort og installerte dette, gikk som en drøm.

Har formatert maskina etter det, og installerte det trådløse på nytt siden det var bare det som var aktuelt da. Men nå har jeg flytta og trenger å koble til switch via kabel igjen. (Altså ikke trådløst). Fikk ingen respons da jeg satte i kabelen.

på nettverkstilkoblinger er det bare 1394-nettverkskort (som du sa var firewire) og det trådløse nettverkskortet...

Dette vises bare hos meg også.

Har funnet ut på enhetsbehandlinga at jeg mangler driver for ethernettkort(ethernett-kontroller).

Men hvordan finner jeg ut hvilket ethernettkort det er? For da vil jeg vite hvilken driver jeg må ha.

Har kika inni tårnet hvor enden på kabelen blir "tatt i mot", men det er bare en liten metalboks(uten noe logo eller navn på) som er kobla til hovedkortet. Altså ikke et eget kort som er kobla i en slot på hovedkortet, slik som det trådløse nettverkskortet. Betyr det at ethernettkortet er integrert?

Ville vært kjekt om noen kunne hjelpe meg her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...