LordGraveN Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hvordan funker det? jeg får inn internett med tråløst men ossen får jeg koblet til kabelen? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Bør være enkelt. Benytt en CAT5 eller CAT6 kabel mellom routeren og ethernett kortet i PCen din. Påse at kortet er satt opp med støtte for TCP/IP protokollen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Bør være enkelt. Benytt en CAT5 eller CAT6 kabel mellom routeren og ethernett kortet i PCen din. Påse at kortet er satt opp med støtte for TCP/IP protokollen. 5893586[/snapback] og DHCP... så går alt av seg selv Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Ser at trådstarter har tråder om splitting av nettverkskabel og problem med montering av kontakt. Kabelen må være korrekt montert (riktige ledere koblet sammen og mot riktige kontakter). Ved tvil, benytt en ferdigkjøpt kabel eller kabel som er testet ok et annet sted. Lenke til kommentar
LordGraveN Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 jeg har laget 2 kabler... den ene funker jo... ellers hadde jeg ikke sittet på nett nå.. og på switchen lyser jo alle de 3 jeg har koblet til... river snart av meg hode!! Lenke til kommentar
LordGraveN Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 en ting til: på nettverkstilkoblinger er det bare 1394-nettverkskort (som du sa var firewire) og det trådløse nettverkskortet... skulle det ikke være noe til kabelen og a:S? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Joda, forutsatt at maskinen har et ethernettkort. Ikke alle maskiner har dette. Edit: Ta en titt i enhetsbehandlingen å se hva maskinen har. Kortet kan mangle drivere. Endret 9. april 2006 av PerB Lenke til kommentar
LordGraveN Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Har MSI K8N Diamond og den har det.. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Har MSI K8N Diamond og den har det.. 5893685[/snapback] Har du sjekket i enhetbeandlingen? Og har du installert drivere? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Instalert driverne for kortet? EDIT: Too late..... Endret 9. april 2006 av Big_JJ Lenke til kommentar
LordGraveN Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 lol, hadde ikke no driver.. men nå er den på plass: "En nettverks kabel er koblet fra" my ass da.. er koblet til som bare det Lenke til kommentar
aslet Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Har et lite problem her som likner litt. Jeg kjøpte pc'n min for noen år siden, fikk alt av drivere osv lagt inn av butikken. Kobla meg til bredbånd med kabel, alt funka. Så kjøpte jeg et trådløst nettverkskort og installerte dette, gikk som en drøm. Har formatert maskina etter det, og installerte det trådløse på nytt siden det var bare det som var aktuelt da. Men nå har jeg flytta og trenger å koble til switch via kabel igjen. (Altså ikke trådløst). Fikk ingen respons da jeg satte i kabelen. på nettverkstilkoblinger er det bare 1394-nettverkskort (som du sa var firewire) og det trådløse nettverkskortet... Dette vises bare hos meg også. Har funnet ut på enhetsbehandlinga at jeg mangler driver for ethernettkort(ethernett-kontroller). Men hvordan finner jeg ut hvilket ethernettkort det er? For da vil jeg vite hvilken driver jeg må ha. Har kika inni tårnet hvor enden på kabelen blir "tatt i mot", men det er bare en liten metalboks(uten noe logo eller navn på) som er kobla til hovedkortet. Altså ikke et eget kort som er kobla i en slot på hovedkortet, slik som det trådløse nettverkskortet. Betyr det at ethernettkortet er integrert? Ville vært kjekt om noen kunne hjelpe meg her. Lenke til kommentar
noeinstein Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 er det integrerte nettverkskortet aktivert i bios på PC'ene ? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Sjekk på sidene til produsenten av hovedkortet. Bruker å ligge drivere der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå