Gå til innhold

NeW kamera, innbygde batterier vs standard

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et ny kamera og alt fra prisen 1500kr til 3000kr. Alle merker bortsett fra Hp, har hatt dårlige erfaringer med det.

Jeg vet det er mange lignende emner som dette, men min hovedspørsmål er hva lønner seg best nå, når det gjelder innebygde batterier der du lader på samme måte som en mobil tlf. eller helt vanlig a4 batterier du setter inn selv . har også egen lader får a4 batterier.

takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AA (ikke A4) er veldig nyttig med tanke på billige ekstrasett og muligheten for å kjøpe vanlige AA batterier som en nødløsning i nærmeste kiosk når du er på tur. Merk imidlertid at ikke alle kamera takler vanlige engangs alkaliske AA batterier slik at du bør prøve å få tak i engangs lithiumbatterier om du trenger et nødsett. Dette er ikke så vanlig, og det kan være greit å ha det med på tur. De varer uansett utrolig mye lenger enn alkaliske.

Vær også obs på at de fleste kamera som tar AA batterier verken har oppladbare batterier eller lader med i pakken slik at dette må kjøpes utenom. Et godt sett koster 2-300 kroner. Skal du ha hurtiglader, muligens noe mer. Kjøp batterier med så høy mah (milliamper) som mulig. 2500 er veldig bra, men alt over 2000 bør duge.

Det er i det minste veldig viktig at du kjøper ni-mh batterier som oppladbare, da alkaliske oppladbare har samme problem som engangs alkaliske.

Lenke til kommentar

Ok takk for svar Afseth. Nå har jeg brukt flere timer på å lese rundt her. Og valget sluttet enten på:

Canon Digital IXUS 55

eller

Canon Digital IXUS 750

Jeg kan kun handle på expert siden jeg har en tilgodelapp der, samtidlig som jeg har venne rabatt :D

Så hjelp meg, hva hadde du/dere valgt?

Lenke til kommentar

Spesifikasjoner er ikke alt!

Ixus 750 har både større optikk og større fysisk bildesensor (tenker ikke på megapixlene). Dette fører til hhv skarpere bilder og mindre støy. Jeg ville valgt Ixus 750 selv om den er ørlite større :) Men Ixus 55 er ikke noe dårlig kamera det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...