Opdal Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Jeg har prøvd å kode et veldig enkelt script, siden dette er første gang jeg prøver php. Jeg spiller en del cs, og tenkte at jeg skulle lage et script som gjør at andre klaner kan utfordre min klan via hjemmeside. først lagde jeg en html fil som så slik ut: <html> <body> <form action="challenge.php" method="post" enctype="text/plain"> <h2>Klan:</h2> <input type="text" name="klan"<br> <h2>Type:</h2> <select name="type"> <option value="clanwar">Clanwar</option> <option value="pracc">Pracc</option> <option value="clanbase">Clanbase</option> </select><br> <h2>Dato</h2> <select name="dag"> <option value="dag">1.</option> <option value="dag">2.</option> <option value="dag">3.</option> <option value="dag">4.</option> <option value="dag">5.</option> <option value="dag">6.</option> <option value="dag">7.</option> <option value="dag">8.</option> <option value="dag">9.</option> <option value="dag">10.</option> <option value="dag">11.</option> <option value="dag">12.</option> <option value="dag">13.</option> <option value="dag">14.</option> <option value="dag">15.</option> <option value="dag">16.</option> <option value="dag">17.</option> <option value="dag">18.</option> <option value="dag">19.</option> <option value="dag">20.</option> <option value="dag">21.</option> <option value="dag">22.</option> <option value="dag">23.</option> <option value="dag">24.</option> <option value="dag">25.</option> <option value="dag">26.</option> <option value="dag">27.</option> <option value="dag">28.</option> <option value="dag">29.</option> <option value="dag">30.</option> <option value="dag">31.</option> </select> <select name="month"> <option value="jan">Januar</option> <option value="feb">Februar</option> <option value="mar">Mars</option> <option value="apr">April</option> <option value="mai">Mai</option> <option value="jun">Juni</option> <option value="jul">Juli</option> <option value="aug">August</option> <option value="sep">September</option> <option value="okt">Oktober</option> <option value="nov">November</option> <option value="des">Desember</option> </select> <select name="ar"> <option value="2006">2006 </option> <option value="2007">2007 </option> <option value="2008">2008 </option> <option value="2009">2009 </option> </select><br><br> <input type="submit" /> <a><input type="reset" /> </form> </body> </html> Deretter skal det komme opp en side hvor det står "klan" ønsker å utfordre dere til en "type" den "dato". Derfor lagde jeg en php fil som så slik ut: <html> <body> <?php echo $_post["klan"]; ?> ønsker å utfordre team-owner til en <?php echo $_post["type"] ?> den <?php echo $_post ["dag"] ?> <?php echo $_post["mo"] ?> <?php echo $_post["ar"] ?> </body> </html> Noen der ute som vet hva jeg har gjort feil og hva som må gjøres annerledes? PÅ forhånd takk! Endret 9. april 2006 av muLLe* Lenke til kommentar
Scix Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) mmm, jeg har 31 dager i februar og postdata viser ikke på siden etter jeg har klikket submit? edit: og så har alle option-ene dine samme value edit2: og etter litt bedre lesing, så er mye av formen din feil: <select name='month'> <option value='1'>Januar</option> <option value='2'>Februar</option> ... </select> Slik skal du sette det opp Endret 9. april 2006 av Scix Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Så ikke så veldig nøye på det, men husk at det skrives $_POST['blablabla'] , ikke $_post['blablabla'] ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå