Gå til innhold

"filme" det du gjør på PC'en ("uendelig screenshots" om du v

Atle_

Anbefalte innlegg

Jeg lurte bare på om det er en måte man kan "ta opp" det man gjør på pc'en å lage en film-fil av det? Hvis jeg vil f.eks vise hvordan man lager en snarvei i windows, så gjør jeg det, og recorder det for så å sende "filmen" i mail til noen. Med på tanken?

Dette må da finnes?

AMD Athlon "T-bird" 1,4 ghz

GlacialTech Igloo 2310 (25 db)

CoolerMaster HDD Vifte

MSI KT3 Ultra

512 MB DDR ram

Soundblaster Audigy

GeForce 4 Ti 4200 64 mb DRR (TV ut)

Cheiftec Scorpio Midi Tower

Hansol H710 17" LCD

[ Denne Melding var redigert av: Atle_ på 2002-09-29 00:19 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss si at du har 1600x1200 skjerm. For å unngå flimring velger du 15 - 20 bilder i sekundet. For å vise kompisen hvordan du lager en snarvei i windows lager du en snutt på 15 sekunder. Dette vil gi en ukomprimert fil på ca 1Gb (1000Mb). Bare for å ha det nevnt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-29 00:40, skrev ols:

La oss si at du har 1600x1200 skjerm. For å unngå flimring velger du 15 - 20 bilder i sekundet. For å vise kompisen hvordan du lager en snarvei i windows lager du en snutt på 15 sekunder. Dette vil gi en ukomprimert fil på ca 1Gb (1000Mb). Bare for å ha det nevnt.

På de editeringsprogrammer jeg har vært borti går det fint å velge 'avspillingshastigheten' (altså antall bilder i sekundet) på en AVI-fil. For å illustrere hvordan man gjør noe på PC holder det jo fint med 2-3 bilder i sekundet (blir nærmest som et raskt slideshow), men å gå ned til f.eks. 640x480 oppløsning først er jo uansett smart så lenge man ser hva som skjer - de fleste demosnutter av denne typen er jo gjerne enda lavere i oppløsning.

Her er forøvrig et av de mange programmene som kan grabbe fortløpende screenshots: http://www.techsmith.com/products/camtasia...ia/camtasia.asp

[ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-09-29 00:55 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...