Gå til innhold

WinXP pro corporate edition

eatshorts

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-29 00:27, skrev ProoZ:

Hvordan vet jeg i grunn og bunn om jeg har corp eller ikke ? ..eller i det hele tatt hvilken version av xp jeg har ??

Høyreklikk Min Datamaskin - det første skjermbildet ditt sier sannsynligvis at du har Windows XP Professional Version 2002 (evt Service Pack 1)

Det er ikke noen forskjell (såvidt jeg vet) på vanlig Pro og Corporate/enterprise Edition mht. funksjoner. Det eneste som angir dette er den nøkkelen du har installert XP med. Med Corporate-key må du ikke registrere XP, men med vanlig Pro må du det (fortsatt såvidt jeg vet). Men funksjonene i XP er de samme ellers.

Jeg antar du har vanlig Pro, dersom du ikke er eier av et svææært firma da :wink: Håper du fikk svaret du trengte (og at jeg ikke har tatt helt feil i mine antakelser)

Mvh

Benito

Lenke til kommentar

vel..jeg eier ikke noe "svææært" firma :razz: hehe og jeg tror ikke jeg noen gang har blitt mast på av MS om at jeg må registrere/aktivere windowsen min. Har jeg Corp. da eller ?? ...siden jeg har hørt at det er mye dritt med den! : sånn som at den ikke får med seg alt når du oppdaterer fra WindowsUpdate osv. er dette i det hele tatt sant ?

Lenke til kommentar

Tar noe fra en annen tråd jeg leste;

Quote:

Den 2002-09-20 09:50, skrev Maroder_S:

Corporate edition er versjoner av Microsofts operativsystemer som er ment for bedrifter. Forskjellen på corp. og vanlig pro i dette tilfellet, er at corp. ikke trenger å aktiveres gjennom telefon eller Internett... Microsoft oppdaget at det ville være dumt å inkludere en så tungvint installeringsprosess for systemadministratorer verden over, siden disse da nok ville motsette seg å oppgradere grunnet alt ekstraarbeidet (tenk deg å ringe opp Microsoft og sitte i den "#¤!"¤ telefonkøen når man skal oppgradrere maskinparken på en stor bedrift / eller f.eks. et universitet). Det er også denne corp. ed. som lekket ut ca. en måned før Win XP ble sluppet, og som ble distribuert i diverse miljøer på Internett.

PS. FCKWG.. = Corp Ed..

Edit: FCKGW (tok visst feil.. må være siden jeg ikke har denne key-en selv da.. :roll: )

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-09-29 19:37 ]

Lenke til kommentar

Som mange har fått med så er den nøkkelen som begynner med FCKWG- ulovlig og veldig vanlig. Det er et faktum at de som bruker denne key-en har en Corp Edition.

Men dere kjører vel lovlig WinXP hele gjengen, så da trenger vi ikke snakke mer om det.

Edit: FCKGW (tok visst feil.. må være siden jeg ikke har denne key-en selv da.. :roll: )

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-09-29 19:38 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...