Gå til innhold

Kjøpt iBook G4, aldri brukt Mac før!

Gjest Slettet+987123

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+987123

Topic, PC`n er på vei hjem til meg i posten, Men jeg lurer på om det er noe jeg burde være klar over når det gjeler Mac, har som sagt ikke brukt/prøvd det før. og jeg vil helst at alt skal fungere så fort som mulig.

Så.. hvordan er det med tråløst nettverk? har nettverk hjemme og på skolen, men fungerer det på samme måte, eller må den konfiguerers på noen slags måte?

Skriver, ligger en skriver på nettverket mitt, som alle pc`ne i hele huset skriver ut i fra, skal det fungere på Mac også?

sikrhet: Finnes det virus og spyware på samme måte som med Windows? evt. hvordan beskytte meg mot det?

Håper det er noen som gidder og hjelpe meg litt: p

Tusen takk =) Kews og klem Einar G

Endret av Slettet+987123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådløst nettverk «bare fungerer» på Mac. Jeg har brukt min Mac (PowerBook) over hele verden i alt fra åpne WLAN til krypterte nett, og jeg har aldri hatt problemer. Windows-skrivere som er delt på et nettverk fungerer også bra på Mac.

Antivirus/spyware? Glem det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123

Braa!! :D Dette kommer til og bli deilig: ) Takk for kjappe svar= )

Men.. er det noe annet jeg burde være klar over? . p

Lenke til kommentar

Da jeg switchet for ett halv år siden fikk jeg god hjelp av Mac1 switch guide som du finner her. Står veldig enkelt og greit grunnleggende forskjeller mellom OSX og Windows. Jeg tror at etter å ha lest den guiden du ikke vil ha noen problemer med å sette deg inn i systemet. Noe så enkelt og greit som Mac har jeg sjelden vært borti.

Det er alltid små programmer du kommer til å få bruk for, så jeg lenker til en liten guide over hvilke "must" programvare du bør laste ned. Her finner du den.

Lykke til og gratulerer med ny maskin!

Once you go mac, you never go back ;)

Ps. Jeg anbefaler deg å melde deg inn i Mac1 forumet om du trenger svar på noe. Mer miljø der for Mac enn her på diskusjon.no

edit: Mange lurer på om det er mulig å få ordentlig Msn messenger. Det går, men den er litt lite oppdatert i forhold til hva du finner på PC. Jeg ville brukt Adium til chat program, etter min mening det beste. (Finnes i guiden over)

Endret av dassen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123
Da jeg switchet for ett halv år siden fikk jeg god hjelp av Mac1 switch guide som du finner her. Står veldig enkelt og greit grunnleggende forskjeller mellom OSX og Windows. Jeg tror at etter å ha lest den guiden du ikke vil ha noen problemer med å sette deg inn i systemet. Noe så enkelt og greit som Mac har jeg sjelden vært borti.

Det er alltid små programmer du kommer til å få bruk for, så jeg lenker til en liten guide over hvilke "must" programvare du bør laste ned. Her finner du den.

Lykke til og gratulerer med ny maskin!

Once you go mac, you never go back ;)

Ps. Jeg anbefaler deg å melde deg inn i Mac1 forumet om du trenger svar på noe. Mer miljø der for Mac enn her på diskusjon.no

edit: Mange lurer på om det er mulig å få ordentlig Msn messenger. Det går, men den er litt lite oppdatert i forhold til hva du finner på PC. Jeg ville brukt Adium til chat program, etter min mening det beste. (Finnes i guiden over)

5903909[/snapback]

Nææ! Flott innlegg:)

Takk:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123
Nææ! Flott innlegg:)

Takk:)

5935675[/snapback]

Bare koselig. Du får bare spørre om det er noe du lurer på.

Ellers så fant jeg Apple sin egen Switch side her.

5935843[/snapback]

Takk! Skal huske på det:D Har ikke fått den enda da men..: p Mye helligdager å stuff: p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123

Men alså.. Har fått den nå. Kjemep fornøyd!

Men jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre sånn at den ikke skrur seg av når jeg lokker ned skjermen..?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123

mmh. men en ting jeg jeg lurer på.. eller.. dama.. men men..: p

Finnes det noen "msn" som man kan chatte med web cam på? bruker "Microsoft Messenger" nå..

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Men alså.. Har fått den nå.  Kjemep fornøyd!

Men jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre sånn at den ikke skrur seg av når jeg lokker ned skjermen..?

5953885[/snapback]

Det er ikke anbefalt å bruke en iBook med skjermen nede. iBooken er ikke konstruert for dette siden mye av varmen til maskinen slippes ut herifra. Om skjermen da ligger nede kan maskinen bli overopphetet, noe du selvfølgelig ikke ønsker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123

okey; ) Kjekkt og vite = )

Men går det bra og sitte med den i fanget? Merka at jeg blir litt varm på bena av det, (seff, den er jo varmere enn meg) men ekke sikker i forhold til vanlig skolebruk feks..

Lenke til kommentar
okey; ) Kjekkt og vite  = )

Men går det bra og sitte med den i fanget? Merka at jeg blir litt varm på bena av det, (seff, den er jo varmere enn meg) men ekke sikker i forhold til vanlig skolebruk feks..

6031016[/snapback]

Det går bra å sitte med den på fanget, ja. Det er jo en laptop. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123

det jeg tenkte ; ) Men søstra mi har en laptop fra elkjøp eller noe slikt.. den ryker jo og brenner opp, og det som verre er da.. så må bruke ei fjøl under, slik at den ikke blir så extremt varm..: p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123
Det går bra å sitte med den på fanget, ja. Det er jo en laptop. :)

6031410[/snapback]

Nei, feil. Det er en notebook, hvertfall i følge http://www.apple.com/ibook/

Det har seg slik at de er alt for varme i forhold til det som er sunt for ballestellet, så jeg vil ikke anbefale å ha den i fanget, hvertfall ikke med hastigheten satt til topp og under tung bruk.

6033188[/snapback]

Så vanlig Chatteing og surfing går bra da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...