Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig service Hos bluecom?


Anbefalte innlegg

Etter de siste tiders forandringer i Bluecom så ser det ut til at

de er mer opptatt av å få nye kunder en å prøve å beholde

de de allerede har. Bluecom har lenge reklamert med at hvist du

betaler 299 så skal du få 1500/448 (1024/256 i mitt tilfelle

siden bluecom ikke har en egen sentral der jeg bor), men jeg har

enda ikke sett snurten av denne hatighetsoppgraderingen (har fremdeles 720 da jeg sjekket på ITavisen) Jeg har veldig lyst til å si sayonara og finne meg en annen leverandør, er det noen andre Bluecom kunder opplever det samme som meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er ikke alene nei. Kundeservicen dems har gått rett i dass. Venter fremdeles på svar på flere mailer om hvorfor hastigheten min er gått ned, tre-fire uker nå. Eplekjekke personer på support, som aldri har feil. Så etter 5 år med Bluecom bytter jeg nå.

 

MVH

 

TommyL

Endret av TommyL
Lenke til kommentar

Mistenkelige greier det der. Jeg har vel også hatt Bluecom i 5 år nå uten et eneste problem. Har vel ikke hatt mer enn et par timer nedetid på 5 år.

 

Likevel så har jeg hørt at det har blitt litt dårligere av en som har litt kjennskap angående Bluecom. Det er alle disse oppkjøpene som har skylden, mye omorganisering o.l.

 

Jeg har likevel ikke merket noe til dette så langt.

Lenke til kommentar

Joda, linja har vært bra den, inntil det siste stuntet dem gjorde for en måneds tid siden.

Men det er vel knapt noe som irriterer meg mer enn firmaer som ikke svarer på mail, det er noe av det mest useriøse jeg kan tenke meg, og er nok til at jeg gjør business et annet sted.

Når en prøver å ringe for å få en forklaring på hastighetstapet får en bare beskjed om at "linja er som den skal", når jeg vitterlig vet at noe har skjedd, og det har ikke vært slik før. En kan formelig høre i telefonen hvor tulling dem synes du er som ringer å klager.

Slik var det ikke før, de var alltid villige til å strekke seg ekstra langt for å hjelpe deg.

 

En annen ting etterhvert er pris.

Jeg sitter og betaler 549,- for en 6000/640 linje fordi jeg er "gammel" kunde, mens nye kunder betaler 499,-. Ringte for å få den nye prisen, men det var ikke så enkelt. Først nektet dem(!) på at linja kostet 499,-. Etter at jeg fikk kundebehandleren til å gå inn på hjemmesiden dems og se, fikk jeg overtalt ham til "å prøve" å gi meg den prisen.

Skulle ikke være nødvendig å ringe og mase om dette, får en følelse at dem gjør det bevisst for å tyne enda mer penger ut av gamle kunder.

 

Så ved å skifte til NGT er regnestykket enkelt.

 

Får fremdeles dårlig kundeservice, men går ned 50,- og får 20000/1200 istedet.

 

 

MVH

 

TommyL

Endret av TommyL
Lenke til kommentar

Har aldri hatt noen problemer med nedetid/ustabilitet, det skal dem ha

og før så var kundesupporten kjempegod, men etter alle oppkjøpene

og fusjonene så har alt som heter kundesupport og service lik null.

Har heller ikke fått noen indikasjon på nårtid jeg kan vente meg oppgradering av hastigheten.

Mine naboer får stadig oppgradert linjene sine men jeg sitter enda her med 720/128, enda bluecom hare reklamert med større hastiget siden før jul, ja jeg er den eneste i gata som har Bluecom. Forskjellsbehandlig delux.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nå vært kunde hos blucom siden rundt oktober i fjor. Før det har jeg vært catchkunde. Catch var litt dyre men leverte 100% stabilitet, kundesupport og informasjon.

 

Men så fikk jeg nyss om et studenttilbud fra bluecom. 4400/640 for 379 i mnden, ingen binding etc. Da var det den råeste linja som kunne leveres. Dette var jo en kjempepris, og siden catch og bluecom blei fusjonerte på denne tiden så var jo kundene på tur over til bluecom.

Så blei jeg kobla over, og 2 uker etterpå så blei linja sagt opp med en feil av bluecom. Så var det en drøss med mailer, tlfer til den dyre, irriterende supporttlfen med Bjørn Eidsvåg som pause melodi.

 

Etter 3 uker stund fikk jeg endelig tak i en hos bluecom som fikk meg tilbake på nett igjen. Da var jeg mektig irritert over hele bluecom. Og etter mye fram og tilbake skulle jeg få tilbake penger for de ukene jeg var uten nett. Linja var da stabil, men jeg fikk bare litt over 3mbit nå mot 4.4 jeg hadde hos catch(og betalte for). Klaga enda mer, men de påsto alt var rett og jeg hadde 4.4.

Så kom jeg over at de hadde nytt studenttilbud fått 6mbit til samme prisen som jeg gav for 4.4, og jeg ba om å få oppgradert linja til 6mbit om det var samme prisen. Fikk mail tilbake med beskjed om at den ville bli oppgradert i løpet av 2 uker.

 

Når linja kom opp igjen fikk jeg bare litt over 4mbit på min "6" mbit linje, så jeg sendte mail som ikke blei svart på, og ringte å klaga. De fikk tekniker og montør til å feilsøke. Og jeg fikk nå 5mbit. Sendte mail om jeg ville få kompensasjon, det blei blankt avvist siden montøren hadde sagt at alt var i orden med linja. Jeg slo meg forsåvidt til ro med dette siden det var så lite prisforskjell på 4.4 og 6mbit. Og 5mbit er nå bedre enn 4.4.

 

Trodde nå eventyret med mailer og tlfer til support var over, men da regninga kom var det ikke trukket fra for de ukene jeg var uten nett og enda var kunde hos catch, totalt 5 uker. Dette blei heldigvis fiksa med en ny runde lange dyre tlfer til supporttlfen deres.

 

Nå idag fikk jeg ny regning med ventelo blucom logoen på. Den lød på 2321kr, dette kunne jo umulig stemme siden den kosta 379 pr mnd. Fin leste litt på spesifiseringa, der sto det at de plutselig hadde tatt betalt for 4mnder i stedet for 3 som var det jeg hadde før. Dette var irriterende nok siden jeg er student og 400kr ekstra en mnd. på en regning kan være mye for meg. Men det stemma fortsatt ikke med prisen. De hadde tatt 500kr mnden for linja(vanlig pris uten studentrabbatt), pluss 300kr for noe uspesifisert som de kalte for diverse. Etter 15minutter med Bjørn Eidsvåg i den dyre support tlfen deres fikk jeg snakke med en dame i supporten, hun kunne ikke se at jeg skulle ha studenttilbud, men fikk henne til å se på den forrige reginga og hun så det var feil pris. Hun unnskyldte seg med at de hadde fått mange klager på den nye regninga, og den dårlige spesifiseringa. Men hun måtte ringe faktura for å finne ut hva de 300kr til diverse var. Nå har jeg fått riktig pris på linja, men hun har enda ikke ringt meg tilbake for å fortelle meg hva de 300krene var for noe.

 

Så mitt forhold til ventello bluecom er heller dårlig, og jeg ville at flere skulle få høre hvordan de behandler kundene de har allerede. Nesten så man tror at de bevisst sender ut feile fakturaer for å få folk til å ringe den trege supporttlfen deres.

 

Når de i tillegg skriver på en lapp som de legger med fakturaen:

"Ventello skal skille seg fra andre tele-og bredbåndsleverandører ved å gi god kundeservice til alle våre kunde. Som kunde hos Ventelo Bluecom slipper du å vente lenge for å få god service når du trenger hjelp. 98% av Ventelos kunder er meget tilfredse eller tilfredse med vår kundeservice og vi har en ventetid på kun 90 sekunder. I Ventelo Bluecom er vi ikke fornøyde før 100% av våre kunder er tilfredse. Skulle det være noe du ikke er tilfreds med, så ikke nøl med å ta kontakt med vår kundeservice på telefon 03222."

 

Dette er jo i mine øyne bare tull, jeg har ringt mange samtaler til de i løpet av det siste halve året, og aldri tatt under 10minutter å få svar. At de i tillegg ber deg ringe den dyre supporttlfen deres for å klage er jo nesten for frekt. Skal de tjene penger på at folk skal klage nå også. Nei med engang jeg kan få fiber der jeg bor så skal jeg si opp hele bluecom. De tar ikke vare på eksisterende kunder.

Lenke til kommentar
Etter de siste tiders forandringer i Bluecom så ser det ut til at

de er mer opptatt av å få nye kunder en å prøve å beholde

de de allerede har. Bluecom har lenge reklamert med at hvist du

betaler 299 så skal du få 1500/448 (1024/256 i mitt tilfelle

siden bluecom ikke har en egen sentral der jeg bor), men jeg har

enda ikke sett snurten av denne hatighetsoppgraderingen (har fremdeles 720 da jeg sjekket på ITavisen) Jeg har veldig lyst til å si sayonara og finne meg en annen leverandør, er det noen andre Bluecom kunder opplever det samme som meg?

5893188[/snapback]

Har det akkurat samme som deg, bortsett fra att vi startet me ca 500kb/s.

Så skulle den bli oppgradert til ca 700kb/s, det hadde vi fram til vi skulle få oppgradert linja til ca 1000kb/s, da gikk den ned til ca 600kb/s

Lenke til kommentar

Jepp da var det gjort, har byttet leverandør og forhåpentligvis i

neste mnd så har jeg 1500/384 i stede for 720/128 som jeg sitter

med nå.

Forresten fikk et brev fra bluecom i dag de skulle ha betaling for de 3 neste mnd, og jepp sto enda 720/128 selv om de ikke har noe abonnemang med den hastigheten lengre, den går i søppla...

Lenke til kommentar
Jepp da var det gjort, har byttet leverandør og forhåpentligvis i

neste mnd så har jeg 1500/384 i stede for 720/128 som jeg sitter

med nå.

Forresten fikk et brev fra bluecom i dag de skulle ha betaling for de 3 neste mnd, og jepp sto enda 720/128 selv om de ikke har noe abonnemang med den hastigheten lengre, den går i søppla...

5954374[/snapback]

 

Tror nok ikke du er ferdig med Bluecom enda. Regner med at du må betale for 3mnd oppsigelsestid.

 

Har selv også sagt opp Bluecom. Merka at kundeservicen bare ble dårligere og dårligere den siste tiden. Har vært generelt fornøyd med linja mi, men Bluecom/Ventelo har fra å være "billig" på bredbåndsmarkedet til å bli dyre i forhold til andre leverandører. Har nå bredbånd fra canaldigital 4000/2000 til 349,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...