Bang_Master Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Satt og tenkte på vannkjøling da jeg kom på noe ganske genialt. Hvis jeg lager meg en "vannkjøling" og fyller den med olje er jo sjansen for kortslutning lik 0. Tenkte å ha systemet i ett separat kabinett sånn som dette (vedlegg) har liggende 2 radiatorer fra varmeapparatet på to uheldige volvoer... burde holde ?? VANNKJ_L1.bmp Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Vann leder varmen bort mye bedre enn olje, så å bruke olje vil minke kjøleeffekten. Og om det skulle bli en lekasje, blir det kliss, hehe. Lenke til kommentar
Bang_Master Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Vann leder varmen bort mye bedre enn olje, så å bruke olje vil minke kjøleeffekten. Og om det skulle bli en lekasje, blir det kliss, hehe. 5893152[/snapback] Sikker på at vann leder bedre enn olje ?? noen som er ansatt i statoil her ?? Lenke til kommentar
Bang_Master Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 bumper litt jeg.. noen som vet om veske som kjøler bedre enn vann ?? Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 bumper litt jeg.. noen som vet om veske som kjøler bedre enn vann ?? 5895358[/snapback] Flytende sølv? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Vann er den væsken som er lettest å ha med å gjøre, billigst og har best kjøleevne (bortsett fra ekstremtiltak som koster skjorta og mere til) Lenke til kommentar
Bang_Master Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Vann er den væsken som er lettest å ha med å gjøre, billigst og har best kjøleevne (bortsett fra ekstremtiltak som koster skjorta og mere til) 5896053[/snapback] Jaok.. men da blir det vann da, selv om jeg likte ideen med oljekjøling da.. har lekt meg litt til i SketchUp vannkjOling2.bmp noen som har forslag til forbedringer osv ? Endret 10. april 2006 av Bang_Master Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 var ikke lett å tyde det bildet der. Kanskje vise det fra en litt mer praktisk vinkel? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 hva skal du med 2 radiatorer inntill herandre? dropp den ene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå