rønning Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 har nettopp satt opp phpmyadmin, men det er noe som ikke stemmer... får denne feilmeldingen: "#1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)" selv om jeg har gått inn i libraries/config.default.php og endret passord. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 har nettopp satt opp phpmyadmin, men det er noe som ikke stemmer... får denne feilmeldingen: "#1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)" selv om jeg har gått inn i libraries/config.default.php og endret passord. Noen som kan hjelpe? 5893070[/snapback] det er i filen config.inc.php du skal endre bruker. Denne ligger rett på rot i phpmyadmin Lenke til kommentar
rønning Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 (endret) fikk til delvis...men hva er blowfish secret? prøvde meg med bare å skrive noe der...og bruker cookie som authentication protocol, men jeg får da får jeg denne feilmeldingen: #1251 - Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client hvis jeg bruker passord... hvis jeg ikke bruker passord får jeg opp denne: #1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO) vet ikke helt hva jeg skal gjøre..Fillern ass, kan ikke huske det var sånn trøbbel sist jeg satte opp Endret 9. april 2006 av rønning Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Tror ikke du trenger å skrive noe på blowfish feltet, jeg gjorde i hvertfall ikke det Lenke til kommentar
allyse Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Lage en ny konto da. kjør mysql i console med kommandoen mysql --user=root så: use mysql så GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO 'nybruker'@'localhost' IDENTIFIED BY 'passord' WITH GRANT OPTION; I phpmyadmin skal du bare trenge å fylle inn cookie rundt linje 33 og et eller annet i linje 13 på blowfish (123 elns), og ikke no annet så skal du få dialogboksen opp. Hvis det ikke funker får du oppgradere sql-klienten da Du kan forsåvidt prøve enten http-metode uten blowfish eller skrive inn det nye brukernavnet og passordet på linje 34/35 (husk auth-type til config da) Endret 9. april 2006 av allyse Lenke til kommentar
rønning Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 hvis jeg skriver auth-type: config får jeg denne igjen: #1251 - Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client men har den nyeste versjonen av MySQL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå