Gå til innhold

Nekter å selge hus pga. hasjrøykende kjøper

Anbefalte innlegg

De tar vel bare tak i en problemstilling og prøver og finne en løsning på det.

Hvorfor skal man ikke ha frykt for pedofile f.eks?

Logisk å ikke gi en barnehagejobb til en pedofilidømt.

Joda han har sonet ferdig for det han har gjort men det kan fremdeles ligge latent.

Vi snakker om førevar prinsippet som i mange tilfeller er ikek er neo dumt valg.

Derfra og bli beskylt for å spre fordommer er å gå litt langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så FRPs strenge innvandringspolitikk har skylda?

De har jo aldri sittet i regjering engang.

5893663[/snapback]

Jeg mener Frp sprer frykt både om innvandrere, pedofile, kriminelle generellt, psykisk syke, som de helst vil låse inne for godt eller utstyre med elektroniske fotlenker, meldeplikt, etc. De er med på å nøre oppunder trangsynheten. Man trenger ikke å være et regjeringsparti for å spre denslags monsterbilder da frykt er noe av det letteste man kan spille på.

5893733[/snapback]

Hahaha, skylder du på FrP for dette? Høres smart ut. :nei: Hvem er trangsynt..?

Edit: Selv om du i tidligere innlegg har angrepet FrP, så får dette innlegget deg til å fremstå som en bitter og lite reflektert person som skylder på FrP for alt som er galt her i verden. Vanskelig å ta deg særlig seriøst heretter. :roll:

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Jeg mener Frp sprer frykt både om innvandrere, pedofile, kriminelle generellt, psykisk syke, som de helst vil låse inne for godt eller utstyre med elektroniske fotlenker, meldeplikt, etc.

Ja, som vanlig er det Frp som har skylden. Alt det negative som skjer i dette landet kan spores direkte tilbake til Frp. Det er kjekt å ha en syndebukk!

Men sånn for ordens skyld så kan du kanskje hoste opp noen konkrete saker som viser hva Frp har sagt om innvandrere, pedofile, kriminelle, psykisk syke, osv.? Det kunne jo være greit å underbygge påstandene sine for en gangs skyld. Mot normalt, liksom, for å sitere Leif Juster.

Ja, jeg vil ha et konkret eksempel for hver av gruppene. Siden du sitter inne med så mye informasjon om Frp har du sikkert minst en avisartikkel for hver av dem, samt et konkret sitat fra Frps partiprogram som viser at påstandene dine er riktige?

Lenke til kommentar
De tar vel bare tak i en problemstilling og prøver og finne en løsning på det.

Hvorfor skal man ikke ha frykt for pedofile f.eks?

Logisk å ikke gi en barnehagejobb til en pedofilidømt.

Joda han har sonet ferdig for det han har gjort men det kan fremdeles ligge latent.

Vi snakker om førevar prinsippet som i mange tilfeller er ikek er neo dumt valg.

Derfra og bli beskylt for å spre fordommer er å gå litt langt.

5893784[/snapback]

Vi har både hasjrøykere og en dømt pedofil i nærmeste nabolag her og de blir like høflig bemøtt som de andre naboene, dvs. man snakker om vær og vind, osv. Nå tror jeg ikke det bor så mange frp'ere rundt her heller da, kanskje det som er utslagsgivende.

Lenke til kommentar

Det er klart det skyldes Frp. Alt negativt skyldes Frp. Frp er som jødene i Hitlers Tyskland: Alt er deres feil. På tide med konsentrasjonsleire for Frp-folk? De er skyld i alt som er galt uansett, så hvorfor la dem leve?

Jeg kuttet meg på et papirark i går. Det er Frps feil det også. Det gjør vondt ennå, så det er nok noen Frp-demoner i nærheten!

Lenke til kommentar

For det første, er kalrt det ikke er FRPs skyld, den gamle naboen var nok trangsynt fra før, men jeg ville tippe at hun stemmer FRP.

FRP fører nok en politikk som er basert på mange av fordommene i samfunnet, det er jo klart, men de som stemmer på FRP har nok greit å bli trangsynte på sin egen måte.

Men, så klart den hasjrøykende sønnen og hans familie skal få lov til å bo der, mer er ikke nødvendig å si.

:)

Lenke til kommentar

1. Dette er basert på rykter

2. Det er foreldrene som skal kjøpe huset, ikke sønnen

3. En pedofilidømt har skadet et annet menneske, en som røyker hasj har ikke beviselig skadet noen andre

4. Såfremt dette ikke er snakk om et borettslag, så har ikke naboene noe med hvem som kjøper huset

Lenke til kommentar
Jeg mener Frp sprer frykt både om innvandrere, pedofile, kriminelle generellt, psykisk syke, som de helst vil låse inne for godt eller utstyre med elektroniske fotlenker, meldeplikt, etc.

Ja, som vanlig er det Frp som har skylden. Alt det negative som skjer i dette landet kan spores direkte tilbake til Frp. Det er kjekt å ha en syndebukk!

Men sånn for ordens skyld så kan du kanskje hoste opp noen konkrete saker som viser hva Frp har sagt om innvandrere, pedofile, kriminelle, psykisk syke, osv.? Det kunne jo være greit å underbygge påstandene sine for en gangs skyld. Mot normalt, liksom, for å sitere Leif Juster.

Ja, jeg vil ha et konkret eksempel for hver av gruppene. Siden du sitter inne med så mye informasjon om Frp har du sikkert minst en avisartikkel for hver av dem, samt et konkret sitat fra Frps partiprogram som viser at påstandene dine er riktige?

5893803[/snapback]

på et av FRPs flygeblader sto det på overskrifta: "gjerningsmannen hadde utenlands opprinnelse".. trenger jeg og utdype det?

ja, jeg mener at mye av FRP står for er bygd opp av konservative fordommer.. bestemora mi bruker ofte og si "FRP sier bare det folk tenker, men ikke tørr si selv"... joda vi alle er bygd opp av fordommer, men noen tørr åtenke utenfor denne boksen vi alle har programert inni oss! de kalles sosialister=)!

Lenke til kommentar
på et av FRPs flygeblader sto det på overskrifta: "gjerningsmannen hadde utenlands opprinnelse".. trenger jeg og utdype det?

Ja, det må du utdype. Hva var budskapet i selve brosjyren?

Budskapet var ikke at alle av utenlandsk opprinnelse er forbrytere. Budskapet var at norsk innvandringspolitikk har feilet, og gjør at personer av utenlandsk opprinnelse er overrepresentert på kriminalstatistikken.

ja, jeg mener at mye av FRP står for er bygd opp av konservative fordommer.. bestemora mi bruker ofte og si "FRP sier bare det folk tenker, men ikke tørr si selv"... joda vi alle er bygd opp av fordommer, men noen tørr åtenke utenfor denne boksen vi alle har programert inni oss! de kalles sosialister=)!

Jeg har selv vært sosialist en gang i tiden, og jeg kan fortelle deg at det neppe finnes noen mer ondskapsfulle og fordomsfulle mennesker. Sosialister vil tvinge alle til å tenke likt, og hvis man tenker annerledes så skal man stemples som "fordomsfull", "programmert", "dum", "fyllik", "rasist", osv.

Sosialistene har i alle år terroristert dette landet med stemplingen sin. Heldigvis åpnet jeg øynene, satte i gang hjernen, og begynte å tenke selv.

Her i landet er sosialismen minste motstands vei! På skolen er de fleste lærerne røde. Media er dominert av røde journalister. Hele livet vårt legges opp til at vi skal bli gode sosialister. Det er enkelt å være sosialist, for man får ikke særlig mye motgang eller kritikk i samfunnet for å være det.

Sosialister trenger ikke å begrunne sine standpunkter! De har lenge vært fredet i den offentlige debatt. Selv Høyre logrer som et sosialistisk wannabe-parti, fordi sosialistene alltid har hatt makten, satt dagsorden, og undertrykket ikke-sosialister.

Å påstå at de som har våknet opp fra dette marerittet er de som ikke tenker "utenfor denne boksen" er et direkte bevis på historieløshet og kunnskapløshet om samfunnet vi lever i.

Lenke til kommentar

ekteparet fikk tilslaget, men som ennå ikke har fått overta huset.

viktig å ha med seg.

Pricks, din post er som luft, mange ord, litt synsing (ingen kilder) og null innhold. Du har mye frustrasjon i deg, men bidrar på ingen måte til konstruktiv debatt. Mitt innlegg er ment for å gjøre deg oppmerksom på dette.

Forøvrig, for å ta det med stempling / stigmatisering, så er det populistiske partier, som f.eks. frp, som bevisst bruker stigmatisering og polarisering i sin kommunikasjon med velgerene. Bl.a. "oss" og "dem" polarisering er en gjenganger. Vilhelm Aubert har skrevet mye lurt om dette begrepsparet.

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Hasj = narkotika,då trur alle at det er farligt og mannen er gal....

Narkotika er ikkje akkuratt noe positivt ord,og folk forbinner det med mye faenskap.

Enkelt å greit....

Mange trur at ein som røyker hasj er farlig og ustabil,noe som eg vill si tvært imot(finnes jo unntak)

Men ein ting eg ikkje visste,før ein liten stund siden,sprit over 60% er og narkotika...

Blei bare litt overrasket av det^^ :p

Men men,,go natt...

Endret av terhi
Lenke til kommentar

Narkotika er ikkje akkuratt noe positivt ord,og folk forbinner det med mye faenskap.

Enkelt å greit....

Mange trur at ein som røyker hasj er farlig og ustabil,noe som eg vill si tvært imot(finnes jo unntak)

Men ein ting eg ikkje visste,før ein liten stund siden,sprit over 60% er og narkotika...

Men men,,go natt...

5901996[/snapback]

Hvorfor tror du %96 er ulovelig? :p

Lenke til kommentar

Minner meg sterkt om en kamerat som ble stigmatisert i mitt nærmiljø, fordi det kom ut at han hadde røyket hasj en gang. Andre folk på min alder ble bedt om å holde seg unna han og så videre. Aldri undervurder dumme folk og all faenskapen de kan stelle i stand :thumbup:

Lenke til kommentar

Enkelt å greit....

Men men,,go natt...

5901996[/snapback]

Hvorfor tror du %96 er ulovelig? :p

5902609[/snapback]

Ja eg vett at det ikkje er lovligt,men det er meir akseptert...

Lenke til kommentar

i ungdomskretser i dag er hasj nesten like akseptert som brennevin. det er forøvrig skremmende at det er nesten lettere for en under 20 å få tak i hasj enn det er å få tak i brennevin. Man bryter en mye større barriere når man tar seg et blås, terskelen for å prøve andre ting er ofte da mindre.

Lenke til kommentar
Man bryter en mye større barriere når man tar seg et blås, terskelen for å prøve andre ting er ofte da mindre.

5905596[/snapback]

Uenig i dette, terskelen for å prøve andre ting er ofte mye mindre når man er i alkoholrus. Det er alkoholen som er hovedterskelbryteren i forhold til andre rusmidler.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...