Gå til innhold

Hama USB-lader for MP3(ipod) - Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en vegglader til min ipod mini:

Hama USB-lader, for MP3 med innebygd batteri, 220V, 165 kr hos Datakjeden:

http://www.datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=...arenr=&sm=mp_tb

Oppdaget denne ved en tilfeldighet, den er mye billigere enn originalen og har visstnok innebygget batteri. Noen som har erfaringer med denne laderen eller andre uorginale ladere til ipod?

Synes egentlig at orginalen er uforholdsmessig dyr, 288 kr hos Datakjeden:

http://www.datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=...arenr=&sm=mp_tb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du allerede kjøpt denne laderen?

Jeg trodde ikke iPod mini kunne bruke USB-laderen, kun FireWire-lader?

Nano kan kun bruke USB-lader, 5G iPod også.

4G iPod kan bruke begge typer.

1, 2 og 3G kan kun bruke FireWire-lader.

5906246[/snapback]

Jeg kapitulerte for design og markedsmakt og kjøpte Apples USB lader i går. (Den er jo veldig fin og hvit da)

Jeg kan bekrefte at den lader iPod mini og jeg vil ANTA at den kan lade alt som henter strøm fra USB-porten (også ikke-Apple produkter).

Det dreier seg bare om en USB-port som ikke gjør noe annet enn å levere strøm. Du setter bare inn den samme kabelen som du bruker når du kobler iPod til datamaskinen. Mao: Bruker du USB til maskinen kan du også bruke USB-lader.

Lenke til kommentar
Har du allerede kjøpt denne laderen?

Jeg trodde ikke iPod mini kunne bruke USB-laderen, kun FireWire-lader?

Nano kan kun bruke USB-lader, 5G iPod også.

4G iPod kan bruke begge typer.

1, 2 og 3G kan kun bruke FireWire-lader.

5906246[/snapback]

Jeg kapitulerte for design og markedsmakt og kjøpte Apples USB lader i går. (Den er jo veldig fin og hvit da)

Jeg kan bekrefte at den lader iPod mini og jeg vil ANTA at den kan lade alt som henter strøm fra USB-porten (også ikke-Apple produkter).

Det dreier seg bare om en USB-port som ikke gjør noe annet enn å levere strøm. Du setter bare inn den samme kabelen som du bruker når du kobler iPod til datamaskinen. Mao: Bruker du USB til maskinen kan du også bruke USB-lader.

5913903[/snapback]

Gamle iPod'er (1, 2 og 3 generasjon iPod ) kan ikke lade fra USB, selv om 3 generasjon iPod kan bruke USB for overføring av data.

Dette er opplyst på Apple's sider, og det med 3G iPod og USB-lader (fra Apple, til og med!) har jeg selv forsøkt, og det virker ikke!

Dette har med om enheten kan lade med USB-spenning (5Volt) eller med FireWire (12 Volt), så derfor er din påstand ikke riktig!

Endret av headgeek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...