nag-sinn Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hei, Er på vei til å ta et skritt videre i fotograferingen fra min k750i, og ønsker meg et kamera i 2000kr klassen med Ok design, en god 2,5 tommer skjerm og grei batterikapasitet til å ta feriebilder med. Kansje er dette for mye å be om i mitt prissegment, men har funnet noe jeg er interessert i: SANYO VPCE6 Denne har en fin og stor 3 tommer skjerm, 1999kr OLYMPUS MJU 700 Fin design og 2,5 tommer skjerm, 2199 kr Nikon Coolpix L2, 2100kr Om jeg må litt opp i pris for å kunne kjøpe noe mye bedre kan jeg muligens strekke meg til 2500 inkl. frakt. Om det finnes bedre alternativer enn de over vil jeg gjerne høre de. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Sanyo er ikke en anerkjent fotoprodusent, og stiller meg litt kritisk til et kamera som tydeligvis bruker skjermen som største salgsargument. Olympus Mju-700 er spennende både med tanke på design og at det er sprutsikkert. Det har ikke vært noen tester på bildekvalitet ennå, men forgjengeren, Mju-600, fikk ikke bare toppkarakterer på dette feltet. Til vanlig bruk er det imidlertid helt greit. Nikon Coolpix L2 er jeg heller ikke spesielt godt kjent med. Nikon er stort sett veldig bra, men jeg ville sjekket en test eller to før jeg kjøpte. Sånn umiddelbart ville jeg nok anbefalt Olympus kameraet til deg. Men det viktigste er at du sjekker hvordan du liker kameraene du har valgt opp mot hverandre (kjøp i butikk, så har du denne muligheten. En billig forsikring på at du det beste kameraet for deg) og sjekker erfaringer på nettet. Men vær klar over at erfaringer/tester kan være farget både av merketilhørighet og hvilke krav personen setter til sitt kamera. Lenke til kommentar
palandw Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 hva med Olympus sp-700 til 2095,-? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=62236 Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Olympus SP-700 ser veldig lekker ut Endret 10. april 2006 av Spartan Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 hva med Olympus sp-700 til 2095,-? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=62236 5897225[/snapback] Tror jeg går for denne ja, takk for hjelpen alle sammen. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Kanskje du kan skrive noen tilbakemeldinger her når du får testet kameraet ? Har tenkt på det kameraet samme selv. Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 hva med Olympus sp-700 til 2095,-? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=62236 5897225[/snapback] Tror jeg går for denne ja, takk for hjelpen alle sammen. 5902518[/snapback] Kan jeg gjerne, men nå er ikke jeg den med mest peiling på kameraer :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå