Gå til innhold

Beste kompakt kamera i 2000kr klassen

Anbefalte innlegg

Hei,

Er på vei til å ta et skritt videre i fotograferingen fra min k750i, og ønsker meg et kamera i 2000kr klassen med Ok design, en god 2,5 tommer skjerm og grei batterikapasitet til å ta feriebilder med.

Kansje er dette for mye å be om i mitt prissegment, men har funnet noe jeg er interessert i:

SANYO VPCE6

Denne har en fin og stor 3 tommer skjerm, 1999kr

OLYMPUS MJU 700

Fin design og 2,5 tommer skjerm, 2199 kr

Nikon Coolpix L2, 2100kr

Om jeg må litt opp i pris for å kunne kjøpe noe mye bedre kan jeg muligens strekke meg til 2500 inkl. frakt. Om det finnes bedre alternativer enn de over vil jeg gjerne høre de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sanyo er ikke en anerkjent fotoprodusent, og stiller meg litt kritisk til et kamera som tydeligvis bruker skjermen som største salgsargument.

Olympus Mju-700 er spennende både med tanke på design og at det er sprutsikkert. Det har ikke vært noen tester på bildekvalitet ennå, men forgjengeren, Mju-600, fikk ikke bare toppkarakterer på dette feltet. Til vanlig bruk er det imidlertid helt greit.

Nikon Coolpix L2 er jeg heller ikke spesielt godt kjent med. Nikon er stort sett veldig bra, men jeg ville sjekket en test eller to før jeg kjøpte.

Sånn umiddelbart ville jeg nok anbefalt Olympus kameraet til deg. Men det viktigste er at du sjekker hvordan du liker kameraene du har valgt opp mot hverandre (kjøp i butikk, så har du denne muligheten. En billig forsikring på at du det beste kameraet for deg) og sjekker erfaringer på nettet. Men vær klar over at erfaringer/tester kan være farget både av merketilhørighet og hvilke krav personen setter til sitt kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...