kyrsjo Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hei! Skulle gjerne hatt et "enkelt og greit" videoredigeringsprogram. Behøver ikke særlig mange funksjoner - kan det klippe bort og dele opp er det igrunn det viktigste. Har prøvd cinelerra, men det virker litt "overkill". Kino tar bare DV, og jeg har dataene i mpeg2.... Noen tips? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Diva, men da må du ha gestreamer0.10, eller så kan du vel bruke ffmpeg for å gjøre om til DV. Her er et oneliner-script jeg laget en gang, men det tar avi filer. #!/bin/bash ffmpeg -i $1 -s ntsc -r pal -ac 2 -ar 48000 $1.dv Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Vil jeg ikke da tape kvalitet? Ellers så fant jeg et program som heter pitivi: http://pitivi.sourceforge.net/ Dette virker temmelig midt-i-blinken for meg (diva mååte patche masse gstreamer ting etc.). Jeg har gstreamer 0.10 (fc5), men den vil likevel ikke kompilere: *snip* checking for gstreamer-0.10 >= 0.10.0... Package gstreamer-0.10 was not found in the pkg-config search path. Perhaps you should add the directory containing `gstreamer-0.10.pc' to the PKG_CONFIG_PATH environment variable No package 'gstreamer-0.10' found configure: error: Library requirements (gstreamer-0.10 >= 0.10.0) not met; consider adjusting the PKG_CONFIG_PATH environment variable if your libraries are in a nonstandard prefix so pkg-config can find them. Jeg har også gstreamer-python inne. Merkelig... Lenke til kommentar
BMP Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Jeg har testa lives en gang men synes ikke det var det store, men pitivi ser jo spennende ut uten at jeg har pøvd det. Endret 9. april 2006 av BMP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå