normal Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Hvordan lage counterstrike server når jeg har nextgentel. Regner med routeren lager krøll. Skal bare ha en til å spille litt 2on2 matcher osv ikke fast public Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Er det snakk om en LAN-server så trenger du ikke å gjøre no' Er det en server som noen skal koble seg til utenfra så må du forwarde porten til ip'n til pc'n som kjører cs-server. Port: 27015, hvis ikke jeg husker feil. Lenke til kommentar
normal Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 hva er det og hvordan gjør jeg det? har bare ip adressen, men det er en router så skaper det noe problemer? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Hva slags router ? Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Leste et sted at du måtte logge inn i routern og skrive: set nat entry add 10.0.0.3 27015 10.0.0.3 bytter du ut med ipen til maskina selvsagt. Lenke til kommentar
Fiskepinne Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Sjekk ut denne siden. http://home.no.net/nergis3/ Her får du muligens litt hjelp. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Har cs server jeg, og kan ikke huske å ha åpnet no porter for dette... Lenke til kommentar
normal Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 har cisco ruter, står i en smc switch. har jo ip adressen men hva med det :27015 greiene. :27015 er jo for dedicated, hva skal jeg bruke? Lenke til kommentar
normal Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 hvor forsvant alle? dere var jo inne på det var spml mitt så gale vrangt? :???: Lenke til kommentar
Lele Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Først og fremst må du ringe til NGT for å få passordet til routeren. Har du Cisco routeren kobler du til den via telnet eller Hyperterminal(sistnevnte er greiest). Routerern har IP 10.0.0.1 Når du kommer inn skriver du passordet, så enable, og passordet igjen. For å åpne for CS-serveren skriver du: Set nat entry add 10.0.0.2 27015 0.0.0.0 27015 udp (10.0.0.2 kan være din IP, hvis ikke setter du inn det som er din IP) OBS! Husk å konfigurere maskina di til å ha fast intern IP. Denne bør være 10.0.0.2, da routeren ikke alltid godtar at du konfigurerer den fra en annen IP. [ Denne Melding var redigert av: Lele på 2002-10-02 17:45 ] Lenke til kommentar
normal Skrevet 12. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2002 hvordan kobler jeg den til osv. lag en idiot sikker guide er n00b på det greiene der Lenke til kommentar
Clintern Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Henger meg på her.. Etter at jeg fikk NGT så har dette med å starte server på internett blitt et he|vete :sad: På dette punktet savner jeg UPC. Har tukla mye med routern og prøvd ditt og datt+ lest mange guider(bl.a nergal's) men får det ikke til. Sliter også med å sette opp ftp server men det har jeg klart å fordøye.. Det er verst med spilla. Var en annen post her hvor det stod om fjerning av routerns firewall( http://endring.nextgentel.no ). Da trudde jeg kanskje at det skulle løse problemet men niks, det hjalp ikke(i CS. Har ikke prøvd andre spill ennå). Hele problemet ligger sikkert i det 10.0.0.X tullet.. Savner tida med UPC hvor jeg fikk en bestemt IP 212.xx.x.xxx og ferdig med det(forandret seg riktignok hver 2-3 mnd) Men da kunne jeg hvertfall spille med kamerater over internett. Nu må vi finne en server startet av en annen og joine denne(ikke alltid lett når enkelte spill har 600-700 servere, og CS 6000stk!) Så vær så snill å lag en "newbie" guide noen, til åssen man fikser dette med nextgentel. (Jeg har forøvrig Netopia router) Edit: Ah..Klarte endelig å starte server i Half life(pvk faktis) [ Denne Melding var redigert av: clintern på 2002-10-16 00:04 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå