Gå til innhold

Test av fart og stasjonsbokstav

Anbefalte innlegg

Hallo -

Har kjøpt 1 stk. WD 120 Gb SATA 8 mb cache. Disken fungerer utmerket og erstatter en helt lik ATA disk som gikk på siste verset. I SisoftSandra leverte den gamle disken 26 MBs mens den nye leverer 57 MBs. Det er jeg fornøyd med?! Disken er også støysvak selv om den i konstruksjon jo er et par år gammel.

Har også kjøpt ny "jobbmaskin" med 2 stk Seagate Barracuda SATA 7200.9 250GB

disker i og de leverer også 57 MBs i Sisoft Sandra. Trodde at de skulle levere mere siden de er av nyere dato. Ellers fungerer diskene fint.

Jeg satte også ny HD maken til den første inn i min svigerfars PC. Desverre tenkte jeg meg ikke godt nok om da jeg formatterte disken i 2 partisjoner og derfor er den ene stasjonsbokstaven F:

Vil helst at stasjonene skal ha den vanlige rekkefølgen C: og D: for harddiskene og E: og F: for CD og DVD brenner. Hvordan forandrer jeg stasjonen F: til D: og de to andre til neste uten å legge inn Partition Magic?

Taker for svar!!

Kjell :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Manage på My Computer, Disk Management. Høyreklikk på en partisjon og velg en ledig diskbokstav.

5892820[/snapback]

Takk for svar, men er så dum at jeg har norsk utgave av XP. Kan du oversette?

Hva med farten på harddiskene - er den normal?

Takk så meget!! :dribble:

Lenke til kommentar

Min datamaskin - høyreklikk - behandle - diskbehandling - høyreklikk disken - endre stasjonsboktav og baner. Burde ikke bytte stasjonsbokstav for disken der Windows ligger.

En sata-disk gir deg 150 Mbit/s i sekundet maks, noe som ved vanlig bruk daler til det du beskriver, 59 Mbit/s snittfart ved store filer.

En gammel ATA disk gir alt mellom 33, 66, 100 og 133 Mbit, så dette forklarer den lave farten du hadde før.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar
Min datamaskin - høyreklikk - behandle - diskbehandling - høyreklikk disken - endre stasjonsboktav og baner. Burde ikke bytte stasjonsbokstav for disken der Windows ligger.

En sata-disk gir deg 150 Mbit/s i sekundet maks, noe som ved vanlig bruk daler til det du beskriver, 59 Mbit/s snittfart ved store filer.

En gammel ATA disk gir alt mellom 33, 66, 100 og 133 Mbit, så dette forklarer den lave farten du hadde før.

5894465[/snapback]

Takk for gode svar!! God Påske!!

Kjell :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...