TommyGun77 Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Holder på med en spillide til en skoleoppgave, der jeg har skrevet et designdokument til et desktop spill. Det er et enkelt spill som tar i bruk iconene på desktoppen som spillelementer. Så nå lurer jeg på om dette er mulig, etter som jeg skal presentere det for klassen og lærerne. Altså iconene de skal ikke bevege seg, bare bli flyttet til en forhåndsbestemt mappe som er tidligere valgt hvis de blir berørt. Hvis dette i tilfelle er mulig, hvordan ville dette blir gjort rent teknisk. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Det skulle vel være mulig. Nå kan ikke jeg win32 API programmering, så jeg vet ikke om man bare kan ha en sjekk på om et ikon har fått fokus, men ville tro det var mulig. Når da ikonet har fått fokus, så flytter du det til ønsket mappe. Hvis denne funksjonaliteten ikke er innebygget, så har du et annet alternativ. Du lager et program som tar imot museklikk og musens posisjon, uten å vise noe bilde på skjermen (alternativt viser et gjennomsiktig vindu). Programmet har en oversikt over hvor alle ikonene er, og hvis du trykker på noen av dem, så sender programmet klikket videre til Windows. Ikonet blir således merket, programmet sender en flytt kommando som ber windows flytte det markerte ikonet til ønsket mappe. Litt mer knotete, og man trenger å vite hvor ikonene er på forhånd, men ellers mulig. Og hvis jeg er helt på bærtur, så er det sikkert noen som kommer og retter på meg Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 hmm Mr.Garibaldi er inne på noe. Ifølge spy++ er desktopen en syslistview32 class så jeg vil anta er det er en type listview classe som du da kan bruke de vanlige listview komandoenen på, men dette er bare løse tanker og er ikke testet lykke til skal like å se hvordan det blir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå