Gå til innhold

Klokke CPU uten å sette endre noe på ramen, Mulig?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på om det er mulig å klokke cpu uten å endre noe på rammen? Har Corsair Value ram, så de er ikke så bra å klokke. Så derfor vil jeg helst ikke gjøre noe med ramen som gjør at den kan bli ødelagdt ved klokking av prosessoren.

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må stille minnehastighet og timings manuelt i bios.Setter du hastigheten til 166mhz eller DDR333 manuelt,vil minnehastigheten din bli på 208mhz med den cpu hastigheten du oppgir.Det vil nok minnet ditt klare med litt løsere timings ihvertfall.Du bør også sette minnet i 1T.

Hvis du ikke skal klokke minnet en mhz,må du sette cpu til 240x10 og minnet til 166mhz.Da havner minnet på 200mhz.

Hvorfor kjører du i single channel?

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Du må stille minnehastighet og timings manuelt i bios.Setter du hastigheten til 166mhz eller DDR333 manuelt,vil minnehastigheten din bli på 208mhz med den cpu hastigheten du oppgir.Det vil nok minnet ditt klare med litt løsere timings ihvertfall.Du bør også sette minnet i 1T.

Hvis du ikke skal klokke minnet en mhz,må du sette cpu til 240x10 og minnet til 166mhz.Da havner minnet på 200mhz.

Hvorfor kjører du i single channel?

5892979[/snapback]

Hadde en barebone med bare to minne sloter, så defor kjøpe jeg 1 gig modul og skulle vente litt med å kjøpe en gig modul til.

Edit : Men hvordan regner du ut hva minnefrekvensen blir?

Endret av Sonic^^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...