Sonic^^ Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hei! Jeg lurer på om det er mulig å klokke cpu uten å endre noe på rammen? Har Corsair Value ram, så de er ikke så bra å klokke. Så derfor vil jeg helst ikke gjøre noe med ramen som gjør at den kan bli ødelagdt ved klokking av prosessoren. Takk! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Har selv value ram og den satt jeg på 220mhz og det gikk supert.. Men du kan jo prøve og sette opp multiplierne litte grann... Lenke til kommentar
Sonic^^ Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Når jeg klokker prosessoren går minnefrekvensen ned..? Den står på 166MHz, men den skal normalt sta på 200Mhz? Endret 9. april 2006 av Sonic^^ Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Du må stille minnehastighet og timings manuelt i bios.Setter du hastigheten til 166mhz eller DDR333 manuelt,vil minnehastigheten din bli på 208mhz med den cpu hastigheten du oppgir.Det vil nok minnet ditt klare med litt løsere timings ihvertfall.Du bør også sette minnet i 1T. Hvis du ikke skal klokke minnet en mhz,må du sette cpu til 240x10 og minnet til 166mhz.Da havner minnet på 200mhz. Hvorfor kjører du i single channel? Endret 9. april 2006 av lucky666 Lenke til kommentar
Sonic^^ Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Du må stille minnehastighet og timings manuelt i bios.Setter du hastigheten til 166mhz eller DDR333 manuelt,vil minnehastigheten din bli på 208mhz med den cpu hastigheten du oppgir.Det vil nok minnet ditt klare med litt løsere timings ihvertfall.Du bør også sette minnet i 1T. Hvis du ikke skal klokke minnet en mhz,må du sette cpu til 240x10 og minnet til 166mhz.Da havner minnet på 200mhz. Hvorfor kjører du i single channel? 5892979[/snapback] Hadde en barebone med bare to minne sloter, så defor kjøpe jeg 1 gig modul og skulle vente litt med å kjøpe en gig modul til. Edit : Men hvordan regner du ut hva minnefrekvensen blir? Endret 9. april 2006 av Sonic^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå