Gå til innhold

Filserverkabinett med plass til 20-30 disker.

Anbefalte innlegg

CoolerMaster's 4-in-3 moduler har jo ganske mye hindringer på plass for luften som standard. Om man bruker de i Stacker så har man først gitter-fronten på Stacker, så grill på viften, så kommer viften og til slutt kommer perforert metall bak viften før diskene. Selv med så mye hindinger så kjøles diskene brukbart ned hos meg. Vet ikke om det forårsaker så mye støy da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CoolerMaster's 4-in-3 moduler har jo ganske mye hindringer på plass for luften som standard. Om man bruker de i Stacker så har man først gitter-fronten på Stacker, så grill på viften, så kommer viften og til slutt kommer perforert metall bak viften før diskene. Selv med så mye hindinger så kjøles diskene brukbart ned hos meg. Vet ikke om det forårsaker så mye støy da.

5893620[/snapback]

Ja, mer perforeringer foran så kjøler det egentlig ganske bra (ligger rundt rundt 30 grader hos meg), og med så lavt turtall bråker det ikke så veldig heller, ihvertfall ikke i forhold til en mengde disker ;)

AtW

Lenke til kommentar

Hos meg nå:

/dev/hdc: WDC WD2500PB-55FBA0: 26 C or F

/dev/hde: WDC WD2500PB-98FBA0: 32 C

/dev/sda: WDC WD4000KD-00NAB0: 27 C or F

/dev/sdb: WDC WD3200JD-00KLB0: 31 C or F

/dev/sdc: SAMSUNG SP2504C: 28 C or F

/dev/sdd: SAMSUNG SP2504C: 29 C or F

/dev/sde: SAMSUNG SP2004C: 26 C or F

/dev/sdf: WDC WD2000JD-00HBB0: 35 C or F

/dev/sdg: SAMSUNG SP2004C: 29 C or F

De diskene over 30 grader står i noen gamle hdd-kjøleløsninger jeg skal bytte ut med enda en 4in3 modul som ligger her så fort jeg får ork. Så er fornøyd med 4in3 modulene. Lite støy og bra kjøling. De kjølerene som holder over 30 grader bruker 40mm vifter og støyer mer også.

Lenke til kommentar

5893620[/snapback]

Jeg har slike og den grillen samt perforeringen har jeg selvsagt fjernet, dermed står den fritt rett bak fronten i kabinettet :)

Lenke til kommentar

5893620[/snapback]

Jeg har slike og den grillen samt perforeringen har jeg selvsagt fjernet, dermed står den fritt rett bak fronten i kabinettet :)

5893702[/snapback]

Bare p.g.a bedre luftstrøm eller fordi det også kan redusere støyen?

Lenke til kommentar

5893620[/snapback]

5893702[/snapback]

Bare p.g.a bedre luftstrøm eller fordi det også kan redusere støyen?

5893716[/snapback]

Begge deler.

Lenke til kommentar
Tenkt tanker å bygge kabinett selv AtW? Aka rippe litt fra et eksisterende kabinett (MB plate, 5,25 rammer) og bygge superstøydempende kabinett med plenty plass. Kan ta 5,25 rammer fra flere billig-kabinetter og kombinere til lett 20+ hddplasser.

5893657[/snapback]

Jeg har tenkt på det, men jeg vet ikke om jeg synes det er verd bryet, blir fort endel arbeid for et produkt som neppe blir like bra, da er det nesten like greit å jobbe noen timer, og bruke penga på en ferdilagd løsning.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...