Gå til innhold

grei pris på bruk maskin?

Anbefalte innlegg

Får kjøpt denne maskinen for 2500 inkludert 19`skjerm og 120 GB harddisk (kanskje større).

Chieftec midi tower (sort)

Keyboard+mus

MSI KT6 Delta FISR hovdkort

harddisk

AMD 2600 Athlon CPU

1024 MB RAM

Radeon 9200 skjermkort

19" CRT skjerm

Windows XP Pro (ikke lisens) og Norton Antivirus instalert.

Mitt bruk: Kontorarbeid, innimellom redigering av litt større billedfiler, kanskje litt spill (men neppe det mest heavy). Har til tider oppe endel større programmer oppe til samme tid.

Skal bort og kikke på den søndag kveld, så hvis noen vil være så kjempekule og kommentere dette så bør det skje litt fort.. Mange takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ikke det litt... billig? 2500... hmm jaja, 19 LCD eller ctr?

Bare vær obs på å sjekke hele maskinen! At det blir ikke sånn at når du kommer hjem så blir det nokka feil med den. :)

Og enig med Spirre - skjermkortet blir alt forsvak for spilling.

Endret av Leasch
Lenke til kommentar
Leasch, om du leser hva trådstarter har skrevet ser du:

19" CRT skjerm

husk det er en gammel maskin!

5892226[/snapback]

CRt mente jeg, hehe blander hele tiden. :)

Jojo, men det er det kanksje grei pris for en slik maskin.. tror jeg, hvis det er ikke noe feil med dein..

Lenke til kommentar
Hadde aldri i verden gitt mer enn 500 kroner for det "rælet" der.

Stort sett det svakeste av alt du finner.

19" CRT finner du gratis på søppelfyllinga

5892267[/snapback]

hahaha! Den va god! :!: neida altså, maskinen er helt ok, for en som sitter på kontoret og spiller kabal da. Men mulig at det blir en bra pc hvis trådstarter skal oppgradere den, så går det helt fint.

Lenke til kommentar
Hva er å oppgradere?

Du oppgraderer ikke slikt søppel. Da starter man heller på ny med nytt utstyr. Oppgradere den saken der kunne man gjort (bokstavelig talt) i forrige årtusen.

5892314[/snapback]

Slutt nu. Det går helt fint med å oppgradere den. Det eneste han trenger - det er et nytt skjermkort som passer i lag med andre komponenter...

ps. prøv å diskutere prisen, kanskje du får den enda billigere. :thumbup:

Endret av Leasch
Lenke til kommentar

1500 kr for maskina pluss nytt skjermkort, så har man noe som er "brukandes" opp til WarCraft 3 i hvert fall...

Ellers en grei pc til skolebruk med mere.

Hovedkortet har P-ATA, S-ATA, Raid, GB Lan, FireWire ++, så det er ikke en dead-end modell. Socket A er vel på vei ut.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar
Jeg er helt uenig. Du finner bedre maskiner på søppeldynga.

Det eneste som har noe verdi er xp og det følger det ikke lisens på en gang.

5892383[/snapback]

Tulleprat..Denne Pc`n er mer enn bra nok som kontor Pc og setter han i et 6800 GS kort så har han en bra spille Pc også.

Og markedsverdien ligger rundt 2000 kr så finner du bedre Pc`r på søpledynga så ville det være bra timebetalt å selge de...

Lenke til kommentar

Jeg står fortsatt på at dette er rimelig latterlig.

Mange av delene her får du faktisk ikke tak i lenger da de er utgått. Allikvel kan man se på lignende tråder, da jeg ikke gidder å sette sammen selv: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=562310

Drøye 3k for en pc som sparker vettet ut av den her. I tillegg er den helt ny.

Men dere er da villige til å gi 2,5 k for en maskin som garantert er 4 år gammel, brukt og egentlig klar for dynga?

Og senest i går var jeg å kastet noen eldre tv for familien på lefdal. Jeg tørr påstå det lå minst 40 CRT skjermer der, som jeg bare kunne forsyne meg med.

Lenke til kommentar

Ok, jeg syntes at Oivind Dahle er litt negativt innstilt til pc'er fra forrige generasjon...

Det er sant at den er ikke av det nyeste som finns, men den er jo helt brukelig!

Personlig, sa syntes jeg at den pc'en der er verdt max 2000kr... ikke mer enn det og bare hvis skjermen er bra. Prov a ga ned til 1500kr. Forresten, det er bare til a bruke prisguiden og sette opp et tilsvarende system sa viser du det til han. Bruktpris er ca 40-50% av nypris pa sa gamle komponenter.

Hvis du far den til 1500kr sa har du nok penger til a kjope et dugelig skjermkort. Radeon 9200 funker til kabal eller hvis du liker a spille cs 1.6. Du kan glemme a kjore nyere spill uten store kompromisser.

Min anbefaling:

Prut ned til 1500kr

Kjop et skjermkort fra Geforce 6800-klassen

MVH

Camxer

Edit:

Jeg er enig med Oivind Dahle na, PC'en han linket til er litt bedre enn denne her pluss at den er helt ny.

Siden den koster ca 3,4k uten skjerm, sa er det helt greit a kreve 1500kr for et sa pass gammel pc. Skjermen er jo ikke verd sa sykt mye heller.

Endret av camxer
Lenke til kommentar

jeg har en msi mega 180, sempron 2000, 512 ram, radeon 9600.

Den funker fint den. driver å spiller gtr nå. Putter jeg i athlon 2600 cpuen jeg har i servern kan jeg spille hl2 også. Mange spill du kan spille om du bare kjøper ett nytt skjermkort.

Kameraten min har 2600 cpu, 1024 ram, 9800 pro og spiller bf2 på medium. Så ett nytt skjermkort og du kan spille ganske mye.

Når du finner ut at den er for dårlig kan du bruke den som server, hyttepc, elns.

2500 var litt for mye, men 2000 vil jeg si er en grei pris.

edit: angående ny pc til 3200 som det var linket til så er den mye bedre, men den om du skal kjøpe tastatur mus skjerm dvd-spiller osv så blir jo prisen en del mer.

kjøpte på komplett nå det billigste tastaturet musa dvd-spilleren og 19" crt skjermen.

til sammen: 2244

Så om du har en søppeldynge eller gamle deler fra før kan de lønne seg å kjøpe ny, men må du kjøpe alt så baller det fort på seg.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

Det er lite relevant om du kan spille bf eller andre spill på den.

Sakens kjerne er at dette er en maskin bygd på deler som er ute av markedet. Dessuten er den brukt i mange år allerede.

Som brukt vet du heller ikke om den er klokka, du har ingen garantier om noe skulle ryke (noe som det er stor sjanse for da den er gammel), den er garantert full av møkk og støv.

Det som derimot er relevant er at du får en splitter ny PC til den prisen der som er bedre (800 mer se over) eller om du hadde satt sammen den PC som her diskuteres (om du da hadde fått tak i delene) ville den kostet det samme ny. Da har du ögså garanti noe som jeg ville satt som noe av det viktigste ankerpunktet.

Data er ikke som vin folkens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...