Airborne Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hei. Jeg har den senere tid hatt store problemer med min pc, jeg aner ikke hvor det kommer av, ettersom jeg merker feil litt overalt. 1. Det startet (tror jeg), ved at jeg spiller world of warcraft, spillet kjørte på 60fps hele tiden før. Men i det siste har den begynt å falle kraftig, dette fører til store hakk i spillet. Noen ganger fører det til at pcen fryser seg helt, man ser lampa på pcen som viser om hdd jobber, den står bare å lyser. 2. Jeg spiller, spillet begynner å stå stille, mens lyd repeteres hvert sekund. Jeg velger å restarte pc, men etter windows logoen får jeg en blåskjerm som sier at den hindret windows i å starte for å hindre skade på hdd. Så jeg tar til å formaterer hele disken, og legger inn windows på nytt. Her endte det med at jeg måtte ha windows cden i og ha boot fra cd (men ikke trykke en tast) for å kunne starte windows. For meg så ser det ut somat det er noe gærent på denne disken. Jeg bestemmer meg for å koble inn en gammel 20gb disk å kjøre operativ systemet på den. Her fungerer ivartfall booten, og chkdsk fikser den forrige disken. 3. Jeg starter pc med den gamle 20gb disken, og chkdsk kommer frem, det går ikke an å skippe sjekken. Da den prøver å sjekke den tredje harddisken min får den "an error has accored" på 77% stage 2. 4. Kan stå helt stille i spillet, og ikke gjøre noen ting som helst, ha 60fps og pcen lager rare lyder som skremmer meg sykt så jeg restarter. 5. Kan la pcen stå helt vanlig på med litt musikk, og pcen lager rare lyder som skremmer meg sykt så jeg restarter. Dette er så mange rare feil at jeg har ingen anelse hva som foregår. Info om mitt system: Windows XP Professional. Sp2 Sapphire Pure Advantage Crossfire edition hovedkort. AMD Athlon 64 X2 2stk Corsair 256mb ram. 1stk Twinmos 512mb ram (bruker for å feilsøke) PowerColor x850PRO Pci-e skjermkort. Creative SB audigy 2 lydkort. Seagate Barracuda 7200.8 300GB SATA (hadde første OS på) Maxtor DiamondMax 10 200GB Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB (disken som får feil på 77% stage 2 under chkdsk) Noen som tror de har en aning, og noen som har et program som kan teste harddisker og si ifra om de har en feil? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Det kan hende at du løser en del ved å kjøpe mer ram. 512mb er en klar flaskehals i systemet ditt. Det gjør at maskinen må bruke pagefilen ganske mye, og det trekker ned fps. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå