snkupo Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Jeg har en del stappfulle DVD+R. Disse skal jeg kopiere filer fra, men de siste filene på discen får jeg ikke lagt over på harddisken. Jeg får melding om at windows kan ikke kopiere ]FILNAVN] datafeil;sirkulerende overflødighetskontroll CRC . Hjelp. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hmm får dette selv når det er hakk i platen, riper etc. Lenke til kommentar
roac Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hmm får dette selv når det er hakk i platen, riper etc. 5892516[/snapback] Alternativt med dårlige media, jeg får dette hele tiden med noen DataWrite plater. Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Har prøvt platene i en annen DVD-rom, og den tar dem plettfritt. Når jeg derimot prøver å lese platene i driven de er brent i, får jeg feilen. Er det på tide med ny DVD-drive, eller er det platene som er dårlige? Den driven som leser uten problem er noe billig *dritt* jeg kjøpte på QXL. Brukt tilogmed. Den som ikke leser (altså den jeg brente på) fulgte med en PC bygd av komplett. Brent på kvikkeste hatighet, 4x - DVD+R Endret 9. april 2006 av snkupo Lenke til kommentar
roac Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Har prøvt platene i en annen DVD-rom, og den tar dem plettfritt. Når jeg derimot prøver å lese platene i driven de er brent i, får jeg feilen. Er det på tide med ny DVD-drive, eller er det platene som er dårlige? Den driven som leser uten problem er noe billig *dritt* jeg kjøpte på QXL. Brukt tilogmed. Den som ikke leser (altså den jeg brente på) fulgte med en PC bygd av komplett. Brent på kvikkeste hatighet, 4x - DVD+R 5894000[/snapback] Umulig å si. Det kan være den andre DVD-enheten som er veldig god og dermed klarer å lese de dårlige platene, eller det kan være brenneren som er dårlig og ikke klarer å lese plater som egentlig er gode. Det eneste som kan gi deg en god pekepinn er å prøve platene i mange forskjellige DVD-enheter for å se hvordan de oppfører seg, og tilsvarende brenne forskjellige medier på forskjellige brennere for å sjekke om de lar seg lese på brenneren din. Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Platene er av merket "INTENSO". Driven som leser er av merket "PLEXTOR". Driven som ikke leser er av merket "NEC". Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Noen i klassen har NEC brennere og har det samme problemet.. De byttet brenner og da funket det igjen.. Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Noen i klassen har NEC brennere og har det samme problemet.. De byttet brenner og da funket det igjen.. 5894506[/snapback] Det er også en LG leser (ikke brenner) i samme maskin som den med NEC brenner i. Virker ikke på denne heller. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 LG er noe dritt har det je gogså.. har du oppdatert firmware på alle? Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Prøvte det på begge tidligere i dag. Det er antakeligvis bare den driven som leser som er utrolig god? Tror ikke at begge de som ikke leser rett og slett er dårlige. Endret 9. april 2006 av snkupo Lenke til kommentar
roac Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Noen i klassen har NEC brennere og har det samme problemet.. De byttet brenner og da funket det igjen.. 5894506[/snapback] Snedig. Jeg vet om flere som har NEC, har NEC selv, og ingen har hatt slike problemer. Det er mulig jeg må holde meg unna Intenso-plater da Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Prøvde Google... Intenso skal vist vært billigproduserte saker, ja.... Og jeg som blåste tilsammen 300 på det der.. Får skaffe Verbatim til uka.. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Intenso er møkkaplater, husker ikke produsenten akkurat nå. Men har et lite parti med de, og fikk ikke spesielt gode scans. Nå skal det sier at NEC brennere ikke er verdens beste til å lese dårlige palter heller, da... Lenke til kommentar
BMP Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Noen i klassen har NEC brennere og har det samme problemet.. De byttet brenner og da funket det igjen.. 5894506[/snapback] Jeg har 4 NECbrenner som har funket uten problemer hele tiden. Jeg har aldri opplevd å få slike meldinger. Jeg synes jo NEC er av de brdre sammen med Benq og kansje Pioneer. Plxtor har jeg ikke sansen for enda, de var gode i CDromdagene men tapte seg litt under DVDovergangen. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Har NEC 3500 og BenQ DW1640, samt en gammel Pioneer dvd-rom i kassa nå. De platene jeg sliter med, går i BenQ`en da denne parkerer det meste annet på lesing. Plextor drevene er bra, men ikke så bra at de forsvarer den grusomt høye prisen. Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Ok, da har jeg skaffet en spindel med VERBATIM DVD+R. Disse skal være veldig gode, men finnes det en måte å se på pakningen om discene er høykvalitet eller ikke? Har ikke peiling på slikt. Vet at Verbatim er bra på både CD-R og DVD-R/DVD+R, men ikke mer. Noe liten skrift på de som er gode eller noe slikt ? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Ok, da har jeg skaffet en spindel med VERBATIM DVD+R. Disse skal være veldig gode, men finnes det en måte å se på pakningen om discene er høykvalitet eller ikke? Har ikke peiling på slikt. Vet at Verbatim er bra på både CD-R og DVD-R/DVD+R, men ikke mer. Noe liten skrift på de som er gode eller noe slikt ? 5900834[/snapback] Du kan sjekke platene med Dvdidentifier og sjekke ut mot OC-Freak`s sticky om brenner og plater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå