Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

omformer 12 v til 8,0v

Anbefalte innlegg

jeg har søkt litt rundt og kjørt til alle butikker jeg vet om som har el artikler, men ingen kan hjelpe meg i søken etter en omformer som gjør om 12v til 8v. Jeg skal nemlig ha denne i bilen. Elkjøp hadde en, men den var fra 12v til 7,5v og 9v , ikke 8,0v som jeg må ha.

Det jeg håper på er om noen har funnet et nettsted som selger en slik en? jeg finner ingen. Håper noen kan hjelpe meg. :D Kan da ikke være så vanskelig å finne det. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har søkt litt rundt og kjørt til alle butikker jeg vet om som har el artikler, men ingen kan hjelpe meg i søken etter en omformer som gjør om 12v til 8v. Jeg skal nemlig ha denne i bilen. Elkjøp hadde en, men den var fra 12v til 7,5v og 9v , ikke 8,0v som jeg må ha.

Det jeg håper på er om noen har funnet et nettsted som selger en slik en? jeg finner ingen. Håper noen kan hjelpe meg. :D Kan da ikke være så vanskelig å finne det.  :dontgetit:

5891883[/snapback]

Hva er det du skal bruke det til? Sikker på at det ikke går bra med en volt for mye? Det er jo ikke alt utstyr som er like kresent på det.

Lenke til kommentar
Hva er det du skal bruke det til? Sikker på at det ikke går bra med en volt for mye? Det er jo ikke alt utstyr som er like kresent på det.

5891884[/snapback]

Jeg skal ha en bærbar i bilen. Jeg sjekket ut strøm på den og det var 8,0v. Dermed MÅ jeg ha 8v siden koplingen til den bærbare er 3mm, dermed kan jeg ikke bruke 7,5v f.eks siden der er f.eks 2,5mm... :( det er derfor jeg MÅ ha 8v :S

Endret av cypherbase
Lenke til kommentar

Det de fleste DC omformerene leverer bare 500-1000mA noe

som er alt for lite til en bærbar, jeg har selv en slik som plugges

i sigarett tenneren som leverer alt fra 1,5-12v den greier 500mA.

Skulle jeg kunne brukt den på min bærbar så måtte den greid minst 2,5A, en 12DC-220AC omformer er nok det enkleste

Lenke til kommentar
Den tar IKKE skade av 9V.

Bare kutt av pluggen, og lodd på en 3mm

EDIT:

Eller så kan du kjøpe en billig 12V - 220V inverter, å bruke 220V kabelen din...

5892814[/snapback]

hehe jeg har 12v til 230v omformer alt, men sikringa går hele tiden, tipper det er for liten sikring bare, men den omformeren drar jo så mye av batteriet, tenkte kanskje 12v til 8v trkker mindre jeg da.... i forhold til omformeren i hvertfall. en kammerat har ikke bærbar, men har bygd inn en stasjonær i bilen, og den trekker så mye strøm at batteriet er flatt etter 15 min :S der er kjedelig...

Edit: det jeg håpet på er at med den 12v(14v egentlig da...) til 8v, direkte fra batteriet så kan jeg bare sette den bærbare i Hvilemodus, så er det både kjappere og starte og skru av pc'en, med omformeren fra 12v til 230v, trekker den fra batteriet hele tiden. Hvis man selvsagt kopler direkte til batteriet.... som jeg MÅ ved hvilemodus... Da går batteriet tomt, men ikke med 12v til 8v(mener jeg....)

Endret av cypherbase
Lenke til kommentar
Jeg ble litt forvirret av den siste posten din (09/04-06 kl. 2338), men kan ikke skjønne annet enn at denne bør tilfredstille kravene/ønskene dine....

5896809[/snapback]

Jeg skjønner ikke hvordan den der kan hjelpe meg? Utspenningen er fortsatt ikke på 8,0v... "Utspänning: 15/16/18/19 eller 24 V" <-- hvor er 8,0v'en da??

Lenke til kommentar
Jeg ble litt forvirret av den siste posten din (09/04-06 kl. 2338), men kan ikke skjønne annet enn at denne bør tilfredstille kravene/ønskene dine....

5896809[/snapback]

Jeg skjønner ikke hvordan den der kan hjelpe meg? Utspenningen er fortsatt ikke på 8,0v... "Utspänning: 15/16/18/19 eller 24 V" <-- hvor er 8,0v'en da??

5898980[/snapback]

HAHAHA jeg er så übernoob atte! Jeg holdt en gang på med å få en Playstation 2 i bilen, DEN er på 8,5v. Den bærbare er på 19v. haha så jævlig bra!! fredster, da passer din ypperlig da :) hehe jaja, men dette gjør saken min enklere :D

Bare at jeg likevel skulle hatt 8,5v da, slik at jeg får Playstation i bilen også.. hmmm

Men det løste i det minste ett problem :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...