paradude Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Har skjønt så mye at man må ta av hele tenningslåsen for og kunne skru ut en skrue som holder bryteren. Greit, demontere ratt,blink og viskerbryter,samt 2 plast deksel rundt rattstammen. Hær starter morroa. tenninglåsen sitter klemt med en skrue, bort med den...så ser det ut til at det er en hylse på enden av rattstammen som må trekkes(tærsjes) av. Stemmer dette? har prøvd, men det sitter bomm fast....noen som vet no? Endret 9. april 2006 av paradude Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Vis du har den typen med en taggete hylse på rattakselen med en sammenklemt fjær under så må den av.Da kan du f.eks bruke en vanelig styrekuleavtrekker som passer. Lenke til kommentar
paradude Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 jes....har prøvd.....sitter bomm fast Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 jes....har prøvd.....sitter bomm fast 5893661[/snapback] Ja de skal jo det,men har løsnet mange av dem og med rette verktøy er det en lek.Så prøv å lån et verktøy et sted. Lenke til kommentar
paradude Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 jes....har prøvd.....sitter bomm fast 5893661[/snapback] Ja de skal jo det,men har løsnet mange av dem og med rette verktøy er det en lek.Så prøv å lån et verktøy et sted. 5894837[/snapback] Jau.....jeg har rett verktøy......klørne på tæsjen kliper sund hylsa om jeg bruker mere makt en nå....banke,varme? varme bør vel gå? Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 jes....har prøvd.....sitter bomm fast 5893661[/snapback] Ja de skal jo det,men har løsnet mange av dem og med rette verktøy er det en lek.Så prøv å lån et verktøy et sted. 5894837[/snapback] Jau.....jeg har rett verktøy......klørne på tæsjen kliper sund hylsa om jeg bruker mere makt en nå....banke,varme? varme bør vel gå? 5898962[/snapback] Dette høres ikke bra ut.De bleier ikke å sitte så hardt.Kan du ta et bilde? Lenke til kommentar
paradude Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 HI! ja, tar bilde i morra... Lenke til kommentar
paradude Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Er jeg helt på villspor?? skal ikke denne baisen av en hylse løsne nå? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Prøv den lille blåselampen og se om den er til noe hjelp :!: Lenke til kommentar
paradude Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Prøv den lille blåselampen og se om den er til noe hjelp :!: 5938013[/snapback] Varma til røyken sto....slet biter av hylsa med tæsjen..... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Det finnes en bok..... som begynner på H og slutter på aynes *HAYNES* Hadde du lest der så ha du funnet ut at det er det en låsering som må av før du i det hele tatt skal kunne få av tenningslåsen, bruk vettet før du begynner å bryte på ting. VW Passat Service and Repair Manual Endret 17. april 2006 av zandro Lenke til kommentar
paradude Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Det finnes en bok..... som begynner på H og slutter påaynes *HAYNES* Hadde du lest der så ha du funnet ut at det er det en låsering som må av før du i det hele tatt skal kunne få av tenningslåsen, bruk vettet før du begynner å bryte på ting. VW Passat Service and Repair Manual 5939610[/snapback] HEhe, og ja, i boka står INGENTING om no låsering. Lenke til kommentar
paradude Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Det finnes en bok..... som begynner på H og slutter påaynes *HAYNES* Hadde du lest der så ha du funnet ut at det er det en låsering som må av før du i det hele tatt skal kunne få av tenningslåsen, bruk vettet før du begynner å bryte på ting. VW Passat Service and Repair Manual 5939610[/snapback] HEhe, og ja, i boka står INGENTING om no låsering. 5942563[/snapback] ikke på "eksploded" tegninga heller! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) 14. Ignition switch/steering column lock - removal and refitting 1. Remove the coolumn combination switch, as described in section 15 2. Prise the lockwasher from the inner column and remove the spring followed by the contact ring. 3. Using an Allen key (umbrako) unscrew the clamp bolt from the steering lock housing andslide the housing from the outer column. Disconnect the multi plug 4. To remove the ignition switch, unscrew the cross-head screw innisde the housing Endret 18. april 2006 av zandro Lenke til kommentar
paradude Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 14. Ignition switch/steering column lock - removal and refitting 1. Remove the coolumn combination switch, as described in section 15 2. Prise the lockwasher from the inner column and remove the spring followed by the contact ring. 3. Using an Allen key (umbrako) unscrew the clamp bolt from the steering lock housing andslide the housing from the outer column. Disconnect the multi plug 4. To remove the ignition switch, unscrew the cross-head screw innisde the housing 5942701[/snapback] Som hentet ut av en annen bok.....låseringen må i såfall sitte helt inne ved lageret. Lenke til kommentar
paradude Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 må vel ut og skru sund en gang til..... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Den boka som du har, er det den samme som jeg linket til? Endret 18. april 2006 av zandro Lenke til kommentar
paradude Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Den boka som du har, er det den samme som jeg linket til? 5942811[/snapback] Tror ikke d nei 89-93. mener jeg... Endret 18. april 2006 av paradude Lenke til kommentar
paradude Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 Nope....finner ikke no låsering. la oss banke hodet litt i veggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå