stoffix Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) jeg skal ombygge dataen min nå på mandag/natt til søndag noe som bla.a. innebærer skifte av HK (MSI K8N Neo2 Platinum), og reinstallerng av XP. jeg driver å styrer med å samle drivere nå, siden jeg kanskje (forhåpentligvis ikke) er uten internett når dette skjer. når det gjelder HK driverene, burde jeg først legge inn de som er på CD, og så oppgradere, eller burde jeg ta de nyeste versjonene rett fra internett? og ang. chipsett drivere, så har jeg lagt merke til at de på MSI sin side, og de hos Nvidia ikke er samme versjon, burde jeg velge de ifra Nvidia (som er nyere) eller de ifra MSI sine sider? (vet dette kanskje er et dumt spm, men jeg er usikker, og sliten.) jeg ser også at det står at det følger med Audio drivers osv. på Nvidia driveren, dette er ikke på den ifra MSI, Nvidia driveren er også større, (med ca 5-7MB) men lydbrikken på HK er av AC97 typen, ikke Nvidia (tror jeg, eller tar jeg feil her?) bios blir jeg å oppdatere etterhvert også, jeg leste noe om at man burde ha en uoffisiell bios hvis man skulle overklokke, men det får jeg ta senere, jeg skal nemlig på TG, og har ikke tid til det i første omgang. på forhånd Takk *edit* jeg glemte å slenge ved linkene ifall noen var interesert. Nvidia sin driver MSI sin driver side Mvh. Kristoffer Endret 9. april 2006 av tha stoffi Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Sleng inn nyeste fra nVidia med en gang. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Sleng inn nyeste fra nVidia med en gang. 5891788[/snapback] Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 ok, er det noen som vet om de fra nVidia også inkluderer lyd og nettverk og alt det andre som MSI leverer som flere pakker? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 ok,er det noen som vet om de fra nVidia også inkluderer lyd og nettverk og alt det andre som MSI leverer som flere pakker? 5893234[/snapback] Jeg synes det er veldig fint at du er kritisk å undersøkende når det gjelder ...Drivere...og ikke slenge in den første. Ut fra det jeg ser med drivere fra nVidia og MSI., så det er grunn til å tenke som du gjør. Ide driver er den samme hos begge. Ethernet drivere er litt ???? nVidia bruker en driver til begge men du vet at du kommer til å bruke Gigabit, og det har du i MSI. Kort og godt, jeg hadde installert drivere fra Msi og oppgradere deretter,....hvis det er nødvendig. Men se på oversikt for alle drivere versioner og ikke bare på installer. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 jeg tror jeg tar og legger inn enten fra cd'n eller rett fra msi sine sider først, så oppdaterer jeg, og så legger jeg nVidia sine drivere oppå der igjen (da oppdateres vel bare det som kan oppdateres) men hva er GART? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå