Gå til innhold

klokking av intel p4 prescott

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Intel P4 Prescott 3.0 ghz med orginal vifte/kjøling over, og jeg lurte på, kan jeg klokke den, så jeg merker det?, eller bør jeg kjøpe meg en bra vifte før?. Vis jeg kan klokke, hvor mye varme bør den være i full loade da?. Jeg er en fps gamer, så dere vet, nei ikke cs.

Her ser dere bilde av den orginale søte vifta:P

pcenmin.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, hvis du planlegger å beholde den orginale cpu-kjøleren så vil du snart oppleve at kjølingen blir utilstrekkelig. Prescotter utvikler mye varme - det er viktig å ha en god kjøler (helst vann). Jeg ville ikke kjørt cpuen over 70 grader veldig lenge- selv om det nok er flere meninger om akkurat dette..

Ellers så ser det ut som du har et godt HK - Asus? Men, kjøling er alfa & omega med disse cpuene- org. kjøling er rett og slett ikke bra nok.

mvh r.-

Lenke til kommentar

Som nevnt, skal du klokke en Prescott, er regel nummer 1, å bytte ut kjølreren. Men når du først har fått tak i en mer effektiv kjøler/vann/fase, kan du klokke Prescott noe helt ekstremt. Husk kjølepasta, helst Arctic Silver, for maks resultater ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Støtter siste talere.. :)

Har selv en P4 3.0 som jeg kjører på 3.6 @ default VCore (1.375).

Det gir en pen ytelsesgevinst.. ikke minst i spill.

Over dette må man gi den mer VCore for å få den stabil.. og da bør man over på vannkjøling. (Hvor mye overklokk @ default vil jo variere fra CPU til CPU).

Originalkjøler holder til originalklokk i ett "luftig" kabinett.. holder ikke i ett trangt dårlig kabinett (har prøvd.. da stiger temp til godt over 70 ved langvarig "gaming" pga. varmeutvikling fra skjermkortet).

Bruker selv en god heatpipe-kjøler og da holder temp seg under 60 ved full load.

(AC Freezer 4).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...