jovejul Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Jeg har en 72m. audi coupe s. Da jeg starta den etter vinteren oppdaget jeg bensinlekkasje på slangen fra pumpen til forgasseren. Skiftet slange likeså fra bensinpumpen og ca. 50 cm. bakover. Siden har jeg ikke fått start, får ikke start. Den starter når den får en dram rett i forgasseren. Pumpa har streika? Hvordan ta en funk.test? Noen som vet hvor pumpe event. kan skaffes? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Jeg har en 72m. audi coupe s. Da jeg starta den etter vinteren oppdaget jeg bensinlekkasje på slangen fra pumpen til forgasseren. Skiftet slange likeså fra bensinpumpen og ca. 50 cm. bakover. Siden har jeg ikke fått start, får ikke start. Den starter når den får en dram rett i forgasseren. Pumpa har streika? Hvordan ta en funk.test? Noen som vet hvor pumpe event. kan skaffes? 5890942[/snapback] Ikke sikkert dette hjelper deg, men det går aldeles utmerket å montere en universal elektrisk pumpe. (sjekk feks Biltema, mekonomen, ABS etc) Mekonomen burde også kunne skaffe deg erstatningspumpe ("originaldel", og erfaringsmessig er det ikke veldig dyrt. Enkelt å bytte også. Sjekk uansett filteret først (hvis du har) i pumpa, se om det er fullt av saker og ting. Endret 8. april 2006 av Tumbleweed Lenke til kommentar
jovejul Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Dessverre er det mekanisk pumpe Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Du har nok fått luft i bensinslangen/pumpa den blir ikke å funke før du får ut luften igjen, den mekaniske pumpa har en mildt sagt bedriten løftehøyde og det skal ikke mye motstand til før at den ikke greier å gjøre jobben sin. Jeg har selv hatt en Audi 80 med mekanisk bensinpumpe (1978) og opplevde det samme som du gjør nå da jeg måtte tømme bensintanken fordi den var full av sand og da jeg fyllte på bensin på nytt og skulle starte den så ville den ikke, måtte fylle tanken full og sette en elektrisk bensinpumpe før den mekansike for å bli kvitt luften. For å sjekke den mekaniske bensinpumpen så trenger du 2 store brusflasker, plast slanger og 1 liter bensin, du må ta ut selve pumpen, det er bare 2 skruer så kommer den ut. 1. Fyll ene brusflaska med bensin, la den andre være tom 2. Koble slangene til pumpa, putt inngående slange på pumpa i flaska med bensin, utgående slange skal i den tomme flaska 3. Ta så og pump manuelt ved å trykke inn hendelen på enden. Pumpa har autoretur på hendelen så det er batre å trykke inn 4. Pump med gjevn hastighet, du blir å høre surklelyder når du pumper og blir fort å se om pumpa greier å overføre bensin fra den ene brusflaska til den andre. Endret 8. april 2006 av zandro Lenke til kommentar
VP Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Dessverre er det mekanisk pumpe 5891035[/snapback] Men det bør likvel la seg gjøre å bytte denne med en elektrisk pumpe, dersom man sørger for at denne går bare når tenningen er på, slik at den ikke tapper strømmen din. Men for optimal effekt burde du få en med akkurat det trykket din bil behøver. Dette kan forhandler som regel svare på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå