Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes vil, av og til, ikke starte...

LiamH

Anbefalte innlegg

slik oppførsel kan du få hvis tomgangskontakten er defekt.Da står regulatoren litt åpen.Da hjelper det gjerne å sparke gassen litt fort inn slik at tomgangskontakten Fungerer igjen.

6441444[/snapback]

OK! Takker!

Skal prøve å koble fra styreenheten i morgen og se hvordan det går. Gir tilbakemedling så fort jeg vet mer! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er veldig likt problemet jeg hadde med min tidligere bil: en Opel Omega 87 modell.

Der var det tørrloddinger i reléet til bensinpumpa slik at ble dårlig kontakt og den stoppet sporadisk.. var helt død når feilen kom og den var periodisk.

Prøv å bytt bensinpumpereléet og se om det hjelper... det bør ikke koste stort..

Lenke til kommentar

Takker for svar! :)

Har tenkt på bensin-releet, men har lagt den teorien litt bort, siden problemet følger et rimelig fast mønster.

Den starter alltid når den er kald og problemet oppstår kun når bilen er varm og har stått i ro i 10-20 min...

Skal uansett ha det i bakhodet! :yes:

Lenke til kommentar

Han har rett i det han sier,men trodde du hadde skiftet bensin og overspenningsreleet tidligere.Hvis ikke du har skiftet bensinpumpe releet så må du hive det ut i en brennevins fart og få gått over loddingene.Det er et stort problem at de kutter under varmkjøring og nedkjøling.Inn med skrujern i silikonen og vipp ut relleet.se nøye på loddingene(spesiellt pinne 30 og 87).Når de er dårlige vil du se en svak ring som er en sprekk rundt piggen som er dekket av loddetinn.

Lenke til kommentar
Han har rett i det han sier,men trodde du hadde skiftet bensin og overspenningsreleet tidligere.Hvis ikke du har skiftet bensinpumpe releet så må du hive det ut i en brennevins fart og få gått over loddingene.Det er et stort problem at de kutter under varmkjøring og nedkjøling.Inn med skrujern i silikonen og vipp ut relleet.se nøye på loddingene(spesiellt pinne 30 og 87).Når de er dårlige vil du se en svak ring som er en sprekk rundt piggen som er dekket av loddetinn.

6451966[/snapback]

:ohmy: Jaha?!?!? Nei, jeg har ikke skiftet bensin-pumpe releet! Da beklager jeg til MicrolaXx at jeg var så avvisende på rådet hans! :blush:

Høres ut som om det faktisk kan være problemet, selv om jeg ikke helt skjønner hvorfor, i og med at bensinpumpen stort sett slår inn når den skal og de gangene bilen ikke vil starte... :dontgetit:

Skal få det ut brennevins fort og gå over loddingene! :!:

Takker så mye for hjelpen!

P.S: Står bensin-pumpe releet i boksen ved sikringsboksen? Hvor mye koster et slikt rele nytt?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Står i holderen ved siden av overspenningsreleet.Mener ikke at det er løsningen på startproblemene hvis du hører bensinpumpen gå,men du må sjekke over loddingene da det er et stort problem på din modell.

Lenke til kommentar
Kjøp den en "haynes - gjör det själv" manual til bilen din ;)

VELDIG kjekk å ha! Der står alt!

6461371[/snapback]

Har den på svensk, men vanskelig å skru på dette problemet når jeg ikke en gang vet hvor jeg skal begynne... :!:

Dessuten, så er det så mange forskjellige typer modeller i den boka, at jeg ikke helt klarer å skille hva som er min bil og hva som er nyere modeller... :dontgetit:

P.s: Bensinpumpe-releet står ikke ved overspenningsreleet. De eneste releene jeg har funnet er to SVÆRE releer som står i en boks bak sikringsskapet, rett ved siden av bremsekraft-forsterkeren... :blush:

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Det er derfor du skal se i haynes boka da... for å finne bensinpumpereléet....

Bränslepump eller no heter det.. slå opp det så finner du det nok...

6472064[/snapback]

Joda, bruker den selvsagt til slike ting... Har bare klart å rote bort Haynes boka til Mercedesen... Må derfor spørre om disse småtingene hele tiden... :blush:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

OK! Der var det i orden! Det var bensinpumpe-releet, ja! Visste ikke at "Kick-Down"-releet var det samme som bensinpumpe-releet... :blush:

Bestilte et brukt rele på nettet, i og med at et nytt koster 2500 kr, og skiftet det! Nå starter den hver gang! :w00t:

Tusen takk for all hjelp, folkens! Nok en gang klarte jeg å holde den bilen borte fra verkstedet og samtidig spare flere tusen kroner i regninger! :thumbup:

P.s: Har funnet Haynes-boka igjen! :D

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
OK! Der var det i orden! Det var bensinpumpe-releet, ja! Visste ikke at "Kick-Down"-releet var det samme som bensinpumpe-releet...  :blush:

Bestilte et brukt rele på nettet, i og med at et nytt koster 2500 kr, og skiftet det! Nå starter den hver gang!  :w00t:

Tusen takk for all hjelp, folkens! Nok en gang klarte jeg å holde den bilen borte fra verkstedet og samtidig spare flere tusen kroner i regninger!  :thumbup:

P.s: Har funnet Haynes-boka igjen!  :D

6780421[/snapback]

Har du åpnet det gamle?

Lenke til kommentar

Jepp! Så antydning til slitasje på noen av loddingene, så jeg bestilte liksågodt et brukt for å se om det hjalp. Det brukte releet kom fra en bil som var kræsjet, men som hadde gått som en klokke før den ble vraket, så det skulle være helt i orden.

Kostet ikke mer enn 400 kr for et brukt. Hadde kostet like mye å få det gamle loddet og jeg har også dårlige erfaringer med å få releer loddet på nytt.

Det gamle overspenningsreleet som jeg hadde, var blitt loddet av "elektro-eksperter", men det fungerte likevel ikke i det hele tatt etterpå. Kunne liksågodt brukt de pengene til å legge i kjøpesummen på det nye jeg måtte kjøpe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...