Thomaes Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 sikkert åpenbart men.... har et sånt et Asus A8N-SLI hovedkort med to grafikk slotter, og jeg lurte på om det går ann å sette to ATi kort i dem? Lenke til kommentar
quakie Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 sikkert åpenbart men.... har et sånt et Asus A8N-SLI hovedkort med to grafikk slotter, og jeg lurte på om det går ann å sette to ATi kort i dem? 5890301[/snapback] Nop. Da må du ha et crossfire kort. Du kan derimot sette i to Nvidia kort Lenke til kommentar
Robertarg Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Du kan sette to Ati kort i det, men du kan ikke kjøre SLI eller Crossfire. :tease: Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Ja, du kan faktisk sette to ATI grafikk-kort i et SLI-hovedkort, men det er jo litt meningsløst siden du ikke kan kjøre CrossFire på SLI-plattform (eller vice versa) og dermed får kun brukt det ene kortet. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 sikker på at man ikke får brukt begge grafikk kortene, bare at de ikke jobber sammen? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Er litt usikker på dette. Men man kan bruke flere PCI-kort sammen for å få støtte for flere skjermer. Om dette kan gjøres med PCIE vet jeg ikke, men vil tro det. Og da mener jeg han skal kunne velge hvilket kort som skal benyttes via DirectX til spilling o.l. Endret 9. april 2006 av skag1 Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Du vil nok ikke få dobbel ytelse nei... men du vil nok kunne sette inn begge to, men du vil ett spill kan kun bruke ene skjermkortet... så eneste argumentet for noe slikt, er hvis man skal koble sammen mer enn to skjemer til vanlig windowsbruk (ikke spill), og det greier man like fint med vanlige PCI-kort. Nettopp dette er ett av mine (mange) ankepunkt mot SLI/XF, at de ikke fungerer sammen. Her burde man (for lenge siden) sette seg ned og utarbeide en standard, ikke bare for å kunen sette ATI kort i ett nVidia brikkesett, men for også å støtte andre tredjepartsleverandører av brikkesett til hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå