frank_jarle Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hyundau Elantra 1.5 2000model. Har akurat lagt merke til at når jeg bruker front vindusviskere på interval modus, så lages det en tikke lyd hver gang viskerene starter og når de kommer tilbake til start posisjon (kall det start og tilbake til start posisjon om du vil). skjønnte ikke helt hvor denne lyden kom ifra, men fant ut at den ligger under radioen, mer spesifikt rett bak askebegeret så er det en hvit liten boks som har begynnt å lage denne klikkelyden... Ringte til verkstedet og de mente at når hviskeren er i interval modus så brukes denne relè/switch boksen, mens når man bruker hastighet 1,2 og 3 (eller hva det måtte være) så brukes en annen enhet. ...Er det noen som har peiling på hva mer denne relè boksen brukes til, andre enheter? Eventuelt må den byttes omgående eller kan den bare klikke videre. Frankie Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Denne "hvite boksen" er et rele og det er helt normalt at releet lager disse klikkelydene. Et relee er i hovedsak en bryter , som styres av en annen elektronisk krets. Om vindusviskeren din fungerer fint, er det ingen grunn til å bytte denne boksen. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Skulle du bli kvitt klikkelyden så måtte du puttet in et elektronisk rele i stede. Endret 8. april 2006 av zandro Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Det som er litt "underlig" er at jeg har aldri hatt denne klikke-lyden før. Begynnte å høre den for en liten stund siden, så det var det som fikk meg til å reagere... Det er egentlig noe av den samme klikke/varsel lyden du hører når du bruker blinklysene.... Frankie Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Det er nok du som ikke har lagt merke til den før nå, du er neppe den første som får en slik aha opplevelse, som sagt mekaniske releer lager klikkelyder og det er helt naturlig. Du hører det bla når du blinker, slår på fjærnlysa, aktiverer viskerene slår over på ACC stillinga på tenningsnøkkelen osv osv. Lenke til kommentar
VP Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Det står vel motstand på trinn 2 og direkte spenning på trinn 3, slik som et varmeapparat fungerer? Hvis ikke må noen gjerne korrigere meg. Enkelte biler har noe bedre lydisolasjon enn andre har, så dette høres ikke på alle biler men er vel på de fleste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå