Chirpy Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Hei Håper noen kan hjelpe meg. Har nettopp satt sammen en pc av diverse komponenter som jeg har hatt til overs. Når jeg starter den, får jeg av og til opp "startbilde" Der står det at det er 900 mhz og 512 mb ram. Men så blir skjermen bare sort igjen, og det går heller ikke å komme inn i oppsettet (biosoppsettet tror jeg det heter, hvis jeg trykker delete i "startbildet". Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skjer noe mer..ram, prosessor, hovedkort og skjermkort ser jo ut til å fungere, siden jeg får opp startbilde..eller trenger det ikke det? Noen som har ide om hva som kan være galt? Endret 8. april 2006 av Chirpy Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Siden detter er komponenter som err til overs, vil jeg anta at hovedkort har vært brukt før. Prøv derfor å resette cmos for å slette de innstillignene hk ble brukt med i forrige maskin. Lenke til kommentar
Chirpy Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Hvordan resetter jeg cmos? Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Prøv med en minimal oppkobling først og se om du kommer i bios, så plugg inn del for del og om det da dukker opp noen udyr ? Lenke til kommentar
Chirpy Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Nei. Harddisken er ikke formatert, men har prøvd med to forskjellige. Har prøvd å starte uten noe ekstra koblet til (hd, diskett, dvd) Lenke til kommentar
Chirpy Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Noen som kan fortelle meg hvordan jeg resetter CMOS? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Noen som kan fortelle meg hvordan jeg resetter CMOS? 5890659[/snapback] Hovedkort>manualer>bios>clear Cmos(resettjumper). Lenke til kommentar
Camron Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Prøv også å ta ut batteriet til hovedkortet, noe du kanskje har gjort allerede, i en 10 sek Lenke til kommentar
Chirpy Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Jeg kommer ikke inn på Bios, hvis man må gjøre det for å resette den? Jeg kommer ikke inn i bios. Har testet det med batteriet, skjedde ingen endring. Men etter at startskjermen er vist (der hvor ram telles opp), så blinker det i skjermen åsså blir den helt svart. Har testet med 2 skjermkort Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Jeg kommer ikke inn på Bios, hvis man må gjøre det for å resette den?Jeg kommer ikke inn i bios. Har testet det med batteriet, skjedde ingen endring. Men etter at startskjermen er vist (der hvor ram telles opp), så blinker det i skjermen åsså blir den helt svart. Har testet med 2 skjermkort 5890713[/snapback] Lukter av ramfeil.... Lenke til kommentar
Camron Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Prøv å start pc'n med windows cd'n i... Hvis det går, formater... Lenke til kommentar
Chirpy Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Har testet med 5 forskjellige ram brikker, så det kan vel tyde på at det ikke er ram feil? Lenke til kommentar
Chirpy Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Kom over en interresant ting. Rett etter at jeg slo på pcen. kunne jeg trykke ut cd-romen, men når jeg skulle trykke den inn igjen gikk det ikke, akkurat som om den ikke fikk strøm. Men viften på prosessoren går enda. Kan det være noe med strømforsyningen? har testet med to forskjellige strømforsyninger, men får samme problemet. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Er ingen avstandsskrue feilplassert eller til overs slik at det blir kortslutning? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 slike greier som hovedkortet er festa på. En anen ting ejg kom på er at noen hovedkort ikke er glad i cpu vifter med lav rpm. Se om du finner en vifte som har høyere rpm. altså går fortere. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Hva med å liste opp en detaljert oversikt over komponener brukt da .. Hovdedkort CPU VGA Minne Disker PSU Optiske enheter Etc. Prøv å poste "barebone" til cmos setup kun : HK ,PSU , CPU ,Minne , og VGA kort Endret 8. april 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Camron Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Er det siste du ser: "Verifying dmi pool data" ? Lenke til kommentar
Chirpy Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Hei Har har kommet et steg lengre nå, skal si ifra hva jeg finner ut. Takk for all den gode hjelpen så langt alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå