ghrr Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 heisann! det har seg sånn at jeg formaterte den partisjonen jeg hadde ubuntu på, og når jeg restarta maskina i stad, kom jeg ikke inn i windows. Når den starter opp kommer det: GRUB loading stage1.5. GRUB loading, please wait Error 17 Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse det? har ikke lyst til å formatere Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Ta eit lite søk. Det er 30 slike tråder her. Endret 8. april 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Du kan gjennopprette Windows sin oppstartssekvens ved å skrive "fdisk /mbr" i DOS Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Det heter ikke DOS etter Windows ME, Windows XP, 2000 og 2003. Finnes ikke DOS der. Prøv heller å start opp maskina med Windows XP/2000 cd`en og skriv det DJViking skrev, så tenker jeg det ordner seg. Lykke til. Lenke til kommentar
ghrr Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 takker for svara skal sjekke det ut nå Lenke til kommentar
ghrr Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Det heter ikke DOS etter Windows ME, Windows XP, 2000 og 2003. Finnes ikke DOS der. Prøv heller å start opp maskina med Windows XP/2000 cd`en og skriv det DJViking skrev, så tenker jeg det ordner seg. Lykke til. 5890143[/snapback] har starta opp med cden, men hvor skal jeg skrive det dere sa? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Velg kommandolinje, i oppstartsmenyen, og skriv det inn der. Lenke til kommentar
ghrr Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 finner ikke no komandolinje like før jeg gir opp nå Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Dårlig svar gutten får da : - Boot XP-CD'n. - gå inn i ''Repair Console''. - Skriv inn først ''fixmbr'', vent, så ''fixboot''. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Du må starte opp i DOS... Bruk en Windows oppstartsdiskett, eller du kan også bruke Windows CDen... Velg reparer så skal du komme ut i kommandoskallet...Der skriver du dermed fdisk /mbr Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Oioioi, Mr. Elendig har peil her ser jeg. Nei, her er det ikke noe kommandolinje som kommer først nei. Her skal du først starte opp med Windows XP cd, så venter du til den har lasta inn diverse ting. Maskinvare og sånn. Så får du opp et blått vindu der du får valg om å trykke F3, E og Enter. Du skal E du nå. Da kommer du inni Recovery Console heter det. Der får du valg om hvem du vil logge deg på som. Jeg mener å huske at du bare skal trykke enter da. Så kommer du inni på selve consolen. der skal du skrive: fdisk /mbr Da får du spørsmål om du faktisk vil lage en ny MasterBootRecord. Da skriver du yes/ja. Trykker enter, og en ny MBR er laga. Da må du restarte. Og hvis du har gjort alt riktig da, så skal du komme inni Windows igjen, om du ikke har formatert C: så klart. Lykke til. Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 en liten ting her nå med det samme. Jeg lurer på hvilke kommandoer de forskjellige folkene på forumet her har ramset opp som faktisk fungerer. Det har kommet endel forskjellige mbr kommandoer nå. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Oioioi, Mr. Elendig har peil her ser jeg.Nei, her er det ikke noe kommandolinje som kommer først nei. Her skal du først starte opp med Windows XP cd, så venter du til den har lasta inn diverse ting. Maskinvare og sånn. Så får du opp et blått vindu der du får valg om å trykke F3, E og Enter. Du skal E du nå. Da kommer du inni Recovery Console heter det. Der får du valg om hvem du vil logge deg på som. Jeg mener å huske at du bare skal trykke enter da. Så kommer du inni på selve consolen. der skal du skrive: fdisk /mbr Da får du spørsmål om du faktisk vil lage en ny MasterBootRecord. Da skriver du yes/ja. Trykker enter, og en ny MBR er laga. Da må du restarte. Og hvis du har gjort alt riktig da, så skal du komme inni Windows igjen, om du ikke har formatert C: så klart. Lykke til. 5890316[/snapback] Når eg slenger inni min xp cd, så får eg opp ein fin meny i omtrent 5 sek, som lar meg velge om eg skal køyre install, eller om eg vil ha kommandolinje med/uten nettverk. Vist det er slik at det er fleire forskjellige utgaver av winXP install cd, så får du klage til MS og ikkje til meg. Og ein liten ting til. Ein får kanskje betre svar ang. windows, på windows delen av forumet. Lenke til kommentar
ghrr Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 takk for hjelpa folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå