Gå til innhold

Bygger PC - Trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Hvordan finner jeg ut hvilken kontakt alle disse kablene skal kobles til?

Det som står i hovedkort hefte er "Connect the chassis LED and power switch cable to the panel connector on the mother board".

Den ledningen med hvitt munnstykke i bilde 1 leder til en vifte.

Den ledningen med det hvite munnstykke øverst til venstre i bilde 2 leder til en vifte. De andre med svarte munnstykker kommer fra frontpanelet.

Bilde 1:

bilde7ma.th.jpg

Bilde 2:

bilde24af.th.jpg

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kikk i manualen til hovedkortet - pleier og stå hvor kontaktene til frontpanelet skal kobles (power Led, HD Led, bryter - restart knapp mm).

Hovedkortet har sikkert ledige vifte tilkoblinger, det er 3 "pinner" med en 2-3mm brei "plastpinne" på ene siden - På bilde en er det ei viftekobling rett til høgre for hjørnet til prosessor socket med en "stor" elektrolytt på sida og en mindre rett under "plastpinnen"... om det ikke er tilkoblinga for prosessorkjøleren (vifta).

Lenke til kommentar
På bilde en er det ei viftekobling rett til høgre for hjørnet til prosessor socket med en "stor" elektrolytt på sida og en mindre rett under "plastpinnen"... om det ikke er tilkoblinga for prosessorkjøleren (vifta).

5889920[/snapback]

Ok. Prosessor kjøleren er allerede festet til en slik "hvit 3 pinners" kontakt, så da er den vi ser på bilde 1 ledig til den andre vifta. Jeg ser to slike "hvite 3 pinners" kontakter i tillegg til den Prosessorkjøleren er koblet til (CPU_FAN) , men de har forskjellig navn. De to andre "hvite 3 pinners" kontaktene heter "PWR_FAN" og "CHA_FAN". Hvorfor har de forskjellig navn? De to viftene jeg har er jo like.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...