2die4 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Hvordan finner jeg ut hvilken kontakt alle disse kablene skal kobles til? Det som står i hovedkort hefte er "Connect the chassis LED and power switch cable to the panel connector on the mother board". Den ledningen med hvitt munnstykke i bilde 1 leder til en vifte. Den ledningen med det hvite munnstykke øverst til venstre i bilde 2 leder til en vifte. De andre med svarte munnstykker kommer fra frontpanelet. Bilde 1: Bilde 2: Endret 8. april 2006 av 2die4 Lenke til kommentar
HAG Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Kikk i manualen til hovedkortet - pleier og stå hvor kontaktene til frontpanelet skal kobles (power Led, HD Led, bryter - restart knapp mm). Hovedkortet har sikkert ledige vifte tilkoblinger, det er 3 "pinner" med en 2-3mm brei "plastpinne" på ene siden - På bilde en er det ei viftekobling rett til høgre for hjørnet til prosessor socket med en "stor" elektrolytt på sida og en mindre rett under "plastpinnen"... om det ikke er tilkoblinga for prosessorkjøleren (vifta). Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 På bilde en er det ei viftekobling rett til høgre for hjørnet til prosessor socket med en "stor" elektrolytt på sida og en mindre rett under "plastpinnen"... om det ikke er tilkoblinga for prosessorkjøleren (vifta). 5889920[/snapback] Ok. Prosessor kjøleren er allerede festet til en slik "hvit 3 pinners" kontakt, så da er den vi ser på bilde 1 ledig til den andre vifta. Jeg ser to slike "hvite 3 pinners" kontakter i tillegg til den Prosessorkjøleren er koblet til (CPU_FAN) , men de har forskjellig navn. De to andre "hvite 3 pinners" kontaktene heter "PWR_FAN" og "CHA_FAN". Hvorfor har de forskjellig navn? De to viftene jeg har er jo like. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå