Gå til innhold

Biosen er borte !!

valentin

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et MSI KT7 TUrbo2 HK m/SDram, jeg hadde en Duron 600@800 mhz oppgraderte bios fra ver 3.3 til 3.5 som kan takle XP 2200 +, alt ok så instalerte jeg en XP 2200 + trykte del når jeg startet opp og skjermen ble svart med en blå horisontal

nederst. Jeg skiftet tilbake til Duron 600@800, men med samme resultat.

Hva har skjedd !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-28 21:24, skrev bob_kaare:

hehe...måtte nesten le av overskriften...biosen mangler!

mitt tips!!RINg Purken å sjekk etter fingeravtrykk!!

haha so not funny du er, hvis du må drive sånn, anbefaler jeg deg å holde deg langt unna forumet, for sånt bryr ingen seg om.

ang trådens emne: det her vil sikkert ikke hjelpe, men du kan jo prøve å dra ut biosbatteriet i en times tid og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Å ta ut BIOS batteriet er igrunn det samme som å resete CMOS, som kan gjøres med en enkel jumper!!

Det fine med jumperen er at man slipper å vente 1 time!

Men det er nok mest sansynlig ikke hjelp i det heller!!

Vist maskinen booter, så kan du nok prøve å flashe BIOS igjen!

BIOS ligger i flash minnet på hovedkortet, og dette minnet trenger ikke strøm for å ta vare på data!! Så om noe har gått galt under flash av BIOS, så er det nok ingen håp!! Da må du enten bytte BIOS flash minnebrikken, eller kjøpe nytt hovedkort!!

Lenke til kommentar

Hei

Takk for nyttig info.

Ja jeg har AWRAD Bio Rom ms-6330 ver 3.5.

når jeg oppgraderte fra 3.3 til 3.5 på min

tidligere amd duron 800 mhz gikk det fint,

men når jeg satte inn xp2200+ så fikk jeg problemet med svart skjerm og blå horisontal linje nederst på skjermen.

Jeg har prøvd å flashe den en gang til fra MSI live update, gikk bra, men fortsatt samme problem..

Lenke til kommentar

Hei

Har prøvd med min gamle CPU, da brukte jeg ver 3.3, fungerte greit oppgraderte til 3.5 og fungerte fortsatt greit. Men da jeg kjøpte XP2200+ noen uker senere og satte den inn kom problemet. Det er bare ver. 3.5 som kan brukes med XP2200+ cpu. Jeg har et MSI KT7 Turbo2 HK m/SDram.

Lenke til kommentar

Ikke så lett å skjønne sammenhengen, men om jeg har forstått deg riktig så virket maskinen med Duron etter at bios var oppdatert. Problemet kom førts etter byttet til ny CPU?

Da er det neppe bios det er noe feil med, høres mer ut som noe som har gått galt ved bytte av CPU.

Lenke til kommentar

Hei

Nå skiftet jeg over til Silent Viking fra silent twin fra Microplex og vet Dere Hva?

NÅ VIRKER BIOSEN IGJEN!!!!!

Hvorfor i all verden skjer dette ???

Noen som ha tatt det opp med Microplex ???

Håper på svar

NB! CPU Temp er nå 65c !! på XP2200+ dette er vel høyt når en tenker på at den bare har gått på "tomgang".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...