Gå til innhold

Sennheiser HD 555/515, deres erfaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

selv har jeg Sennheiser HD 555 og det jeg mener om det er følgende:

Lyden er fantastisk

mye for pengene

Flott design

UTROLIG behagelige, du merker dem omtrent ikke

Ikke såå dyre :p

Åpen design for enormt bra lyd

Men de lekker en del ut , altså lyden...

har også prøvd HD 515, og disse er også gode, men følest litt billigere, og bassen er ikke like responsiv

En annen ting er E.A.R teknologien som gjør at lyden treffer ørene helt perfekt er genial, og jeg merker viss jeg tar headsetet på feil vei så treffer ikke lyden så bra, dette er ganske genialt, for det er få andre som har noen slik teknologi, og den virker veldig bra.

Endret av Litejk
Lenke til kommentar
Høres jo flotters ut :thumbup:  men lurer på en ting som er veldi viktig, hvordan funker dem på Mp3 spillere, er ikke for tung til å drive vel? :hrm:

5889796[/snapback]

Viss det er rett det jeg leste, så er disse 120Ohm, noe som krever sitt av spilleren. Så de er vel langt fra ideelle til bruk med MP3 spillere.

Lenke til kommentar

Hadde HD 555 på hjemlån og kjørte burn-in på dem i 2 dager før jeg lyttet til noe som helst.

Var en forholdsvis stor peak i nedre midbass-segmentet som jeg ikke klarte å få bort uten å gå amok med en parametrisk EQ, så de gikk i retur.

Kan jo være at dette var et av headset'ene som akkurat slapp igjennom kvalitetstesten, så får håpe at dette ikke gjelder alle.

Ellers var de helt topp til prisen. Hvis du ikke er vant til gode headset blir du sikkert happy med dem.

Etter at jeg testet disse kjøpte jeg HD 650, og der var midbassen slik jeg ville ha den, men så kostet det flesk også.

HD 555 er relativt lettdrevet med 50 Ohm impedans.

Til sammenligning ligger Koss Porta pro på 60 Ohm og HD 497 på 32 Ohm.

HD 650 er 300 Ohm. Alt over rundt 150 Ohm burde egentlig ha en egen hodetelefon-forsterker hvis du er av det kresne slaget.

Lenke til kommentar
HD 555 er relativt lettdrevet med 50 Ohm impedans.

Til sammenligning ligger Koss Porta pro på 60 Ohm og HD 497 på 32 Ohm.

HD 650 er 300 Ohm. Alt over rundt 150 Ohm burde egentlig ha en egen hodetelefon-forsterker hvis du er av det kresne slaget.

5889925[/snapback]

Hørest jo flott ut :) men hvordan kan Koss (Sjit) hodetelefonene være mere tungdrevne enn HD 555?

Lenke til kommentar
Hørest jo flott ut :)  men hvordan kan Koss (Sjit) hodetelefonene være mere tungdrevne enn HD 555?

5890046[/snapback]

Hvor tungdrevene de er trenger nødvendigvis ikke direkte å henge sammen med hvor høy lyd du får fra dem.

F.eks er 497 og 555 begge oppgitt til 112 dB SPL mens Koss Porta pro har 101 dB SPL.

Kort fortalt så er det snakk om hvor mye lyd som blir sendt til øret ditt. Dvs hvor godt hodetelefonen klarer å omsette elektrisiteten til bevegelse i membranet. Her er impedansen ( som egentlig er forskjellig alt etter hvilken frekvens det er snakk om ) bare en av faktorene. Magneten i hodetelefonen og stivheten i membranet har også en god del å si.

Hvis du virkelig føler at du *må* vite alt om dette, så finner du det på google :)

Lenke til kommentar
Hørest jo flott ut :)  men hvordan kan Koss (Sjit) hodetelefonene være mere tungdrevne enn HD 555?

5890046[/snapback]

Hvor tungdrevene de er trenger nødvendigvis ikke direkte å henge sammen med hvor høy lyd du får fra dem.

F.eks er 497 og 555 begge oppgitt til 112 dB SPL mens Koss Porta pro har 101 dB SPL.

Kort fortalt så er det snakk om hvor mye lyd som blir sendt til øret ditt. Dvs hvor godt hodetelefonen klarer å omsette elektrisiteten til bevegelse i membranet. Her er impedansen ( som egentlig er forskjellig alt etter hvilken frekvens det er snakk om ) bare en av faktorene. Magneten i hodetelefonen og stivheten i membranet har også en god del å si.

Hvis du virkelig føler at du *må* vite alt om dette, så finner du det på google :)

5890217[/snapback]

Neijneij :!: det trenger jeg ikke, men tusen takk for informasjonen, og MÅ bare få si at Koss suuger så innmari :ohmy: og tips til folk som tenker på å kjøpe seg det; Oppskrytt er Koss :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har 515, og er veldig fornøyd.. I spill, lytte på musikk på PSP, til vanlig musikk på pc'en..

For den vanlige brukeren tror jeg de duger lenge, for de mere kresne så kommer jo 555 og den over der igjen (no 595 elns)

Edit: Legger til at folk kan gjerne få komme å høre de om de vil på TG. Legg meg til på msn(se profil) så finner vi ut av det =)

Endret av ThaAndre
Lenke til kommentar

Jeg sammenliknet HD515 og HD555 for en stund siden, og jeg fant ut at med den prisforskjellen som er mellom disse to, 100 til 150,-, er det nesten ikke vits å vurdere HD515. HD555 er bedre på alle måter, og de er like lettdrevne.

Så med mindre du ikke kan unnvære en ekstra 100-lapp, gå for HD555. Sammen med Beyerdynamic DT231 er den et av de beste kjøpene under 1.000,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...