sorensenol Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Hei trenger råd av erfarne pc byggere og andre pc brukere. Skal bygge meg ny pc basert på Socket A. Det jeg lurer på da er hvilket hovedkort er det beste ? Går for KT400 systemet. Er det noen som har erfaring med dette hovedkortet Soyo SY-KT400 Dragon Ultra Platinum Selges hos http://www.multicom.no Hilsen Ole Jørgen Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Personlig kjøper jeg bare MSI. Har bygget flere maskiner med det og alle maskinene er 100% stabile. Aldri vært noe feil. Finnes mange bra hovedkort, men kjøper du MSI kan jeg love deg at du blir fornøyd. Sjekk prisene på Itbutikken.no MICROSTAR Bundkort Socket A, KT4-Ultra 1*AGPx8, 6xPCI, 6 channel lyd + SPDIF out, 3*DDR333 max 3GB, 6* USB2.0, 1097 kr. MICROSTAR Bundkort Socket A, KT3-Utral2-R /Raid/ATA133 VIAKT333,SocketA,ATA133Raid DDRRAM 1190 kr Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Har ingen erfaring med det, men det så vanvittig fristende ut. Tror det blir et sånn på meg neste gang jeg skal oppgradere (ikke lenge igjen før jeg har råd nå )! Lenke til kommentar
sorensenol Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 Den 2002-09-28 20:58, skrev Cyprez: Personlig kjøper jeg bare MSI. Har bygget flere maskiner med det og alle maskinene er 100% stabile. Aldri vært noe feil. Finnes mange bra hovedkort, men kjøper du MSI kan jeg love deg at du blir fornøyd. Sjekk prisene på Itbutikken.no MICROSTAR Bundkort Socket A, KT4-Ultra 1*AGPx8, 6xPCI, 6 channel lyd + SPDIF out, 3*DDR333 max 3GB, 6* USB2.0, 1097 kr. MICROSTAR Bundkort Socket A, KT3-Utral2-R /Raid/ATA133 VIAKT333,SocketA,ATA133Raid DDRRAM 1190 kr Har tenkt litt på dette msi kortet som fås på psdata Microstar Mainboard Socket-A VIA KT400 ATX Audio UDMA133 SATA Raid USB2.0 Bluetooth Er det noen kompabilitets feller jeg må ungå her ? Tenkte på skjermkort hardisk etc. ? Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Det skal det ikke være, men det jeg har erfart når jeg bygger, er og kjøpe Orginal ram. Jeg bruker mye Apacer da disse ikke er så værst i pris. Uorginale ram skaper ofte ustabile pc´r. Kan selvfølgelig fungere bra disse også, men feilprosenten er større. Jeg pleier å kjøpe MSI skjermkort også, slik at HK og SK er av samme leverandør, men det skal ikke være noen kompabilitetsproblemer med andre leverandører heller. Lykke til! Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Jeg har selv kjøpt et MSI KT3 Ultra2-R. Det som overasket meg mest var manualen som fulgte med. Den er veldig oversiktlig og enkel og grei å fulge hvis det er no du lurer på. Faktisk så er den så enkel at jeg vil tørre å påstå at selv mora mi hadde klart å forstå hva hun skulle gjort Bør kanskje også nevne at MSI har minst retur av hovedkort pga produksjonsfeil. [ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-09-29 10:50 ] Lenke til kommentar
sorensenol Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Ser at du har det samme hovedkortet som meg, Det har skjedd noe rart med det. Når jeg satte i det hovedkortet så hadde jeg lyd på begge ørene.. bruker stort sett bare headsett, men så plutselig kuttet den ut venstre siden , kun lyd på høyre øre. Prøvde med andre høytalere osv men akkurat samme der. Er det noe muligheter for å disable det integrerte lydkortet og så sette i et annet.. Hvordan gjør man det ? Når det kommer til det med rammen så er jeg så enig, Kjøpte to tredje parts ram brikker, de virket fint en liten stund men så ble maskinen så ustabil at jeg ikke klarte å starte opp. Fant ut at det var rambrikkene som lagde krøll, satte inn en orginal og da funket alt som det skulle Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Kan jo nevne at jeg og mine venner bare har hatt elendige erfaringer med MSI. Men skal du absolutt ha det så husk å holde deg til MSI skjermkort og, hvis ikke går det garantert til *******! Men når jeg først skriver her, har ikke MSI en tendens til å ha ekstremt høyt støynivå på skjermkortene? Ville gått for Asus/Abit hvis jeg var deg. Evnt. Epox. Hiv gjerne på et Gainward kort uten at det blir noe problemer av det! Eller ATI 9700 da.. :smile: :smile: Lenke til kommentar
sorensenol Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Har hatt litt dårlig erfaring med Abit hovedkort, har hatt en del kompabilitets problemer. Men det må da være noen som har kjøpt Soyo SY-KT400 Dragon Ultra Platinum og har noen erfaring å dele.. grunnen til at jeg har vurdert dette kortet er fordi det har masse spesifikasjoner som jeg liker.. Ta en nærmere titt på det på http://www.multicom.no side. Kom gjerne med syns pkt om hva dere synes om det Lenke til kommentar
Scott Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Jeg har dessverre ikke vært bort i Soyo SY-KT400 ennå, men jeg har veldig bra erfaring med Soyo SY-KT333 og Soyo SY-K7V(KT266A). Jeg ville nok hatt gått for et soyo kort vist jeg hadde vært deg. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Er enig med flere andre her angående msi sine hk har bygd ca 10 maskiner med msi kort både til amd og pentium ingen av disse har det vert problemer med,det var en som påstod att du må holde deg til msi grafikkort dette er bare tull har benyttet abit 4200, asus 4400 ,asus 4600, asus gef 3 ti 500, ati 9700 pro alle fungerer perfekt med msi,en annen ting er at manualene deres er veldig gode og det er som regel mye ekstra med kortene.PS jeg er ikke msi frelst hvist noen tror det sier bare att det er det merket jeg har best efaring med når det gjelder stablitet Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 har ett abit at7 koort som et kt333 og det er veldig stabilt og alt så jeg vil anbefale enten abit ellet asus so mer to veldig gode produsenter har ikke prøvd msi så de vet jeg ikke noe om men minne er viktig velg de orginale twinmos eller noe annet Lenke til kommentar
sorensenol Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Til dere msi tilhengere: Har dere hatt noe problemer med det integrerte lydkortet... Driver å vipper mellom Msi og Soyo, begge har ganske bra utstyrs pakke. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Quote: det var en som påstod att du må holde deg til msi grafikkort dette er bare tull har benyttet abit 4200, asus 4400 ,asus 4600, asus gef 3 ti 500, ati 9700 pro alle fungerer perfekt med msi, Dette er iallefall min erfaring! Har faktisk aldri hatt gode erfaringer med MSI selv eller pc'er jeg har bygget eller reparert med MSI. -Ca. 10 stk! Men jeg skal ikke påstå at MSI suger av den grunn. Jeg ville bare ikke ha kjøpt det. Min oppfattning er iallefall at Asus er best, men også som ofte dyrest. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 har faktisk soyo-kortet... det er et kjempebra kort. har fungert smertefritt fra stund en... har ikke forsøkt meg på noe heftig overklokking enda, men det virker som dette kortet har potensiale. fargen er jo kul og gjør seg med blått neonlys men jeg kan anbefale dette kortet. kjører forresten minne på 400mhz uten problemer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå