Dimanche Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hei Jeg har tenkt å kjøpe bærbar til ca 13000. Noe viktig å tenke på? Har tenkt å bruke den til skolearbeid, litt spilling av ålreite spill (ikke skjermkortkillere som doom3 og HL2), men allikevel greit om den kan kjøre de fleste spill på ålreite innstillinger. Det blir nok også litt "medium" fotoredigering. Ser helst at det blir en med et noenlunde kjent merke. Det blir nok ingen overklokking. Minimum specs: Separat grafikkort på minst 128mb 1gb ram Grei batterilevetid ca 15tommers widescreenskjerm. Max 3kg WiFi b/g Gjerne Firewire Prosessor: Noen som vet noe om AMD Turion 64 ml-37? Lurer litt på en hp med den. Ellers er jo Centrino M med 2.0 GHz bra, men lurer litt på de nye dobbeltkjernene til Intel. Kom gjerne med forslag og tips. På forhånd takk! Glad for alle svar. Lenke til kommentar
royerling Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Her er en jeg synes ser meget habil ut: Asus A6JA Denne har ålreit skjermkort, og pentium M dobbeltkjerne. Aberet her er 512 mb ram, men du havner fortsatt under 13000 med en ekstra 512-brikke hos en av de billigste webshopene med den der skulle jeg tro(): Utenom dette , så har man jo et utall andre, men jeg kan trekke frem MPX og NETSHOPS egenproduserte / modifiserte versjoner som jeg synes gir veldig mye for pengene: MPX Notebook KN1 med blant annet: # 15.4" WXGA og 16:10 widescreen LCD (1280x800) # Intel Centrino Mobile Technology # Intel 915PM chipset # Intel Pentium M 740 prosessor, 1.73ghz, 533MHz FSB, 2MB cache # 1024MB 533MHz DDR2 minne (2 x 512MB, 2 sloter for opptil 2GB) # 100GB harddisk, 5400rpm, 8MB cache # nVidia GeForce Go 6600 128MB PCI Express grafikk 11 495,- eller Netshop 259IEN "NetBook Denne har relativt like spesifikasjoner som den fra MPX, men her kan du også endre spesifikasjoner før du kjøper. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Viss du skal kjøpe bærbar nå er den asusen som er kommet frem helt klart det beste valget med core duo cpu og x1600 grafikkort. I tilleg er batteriet bra, og den veier lite, bra skjerm og stilig design, helt klart det beste valget innen bærbar nå mener jeg Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Ellers så har du ThinkPad Z60m da: http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:830818;r:HWTOPP Stilig maskin, og dønn solid. Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Tusen takk for alle svar! Synes at asusen ser bra ut, i hvertfall hvis den fåes med 1gb, hvis ikke er IBMen bedre, tror jeg. Lurer imidlertid på dette med dual core teknologien. Ser at Klokkefrekvensen til Asusen kun er på 1,6GHz. Er dette bedre enn en "gammel" centrino M på 2.0GHz? Lenke til kommentar
tole Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Kvaliteten på IBM-maskiner ser desverre ikke ut til å være det den en gang var. Prisen på dem nå synes veldig høy, siden de sannsynligvis ikke holder kvaliteten de hadde før. I følge en IT-ansvarlig i et stort konsern i Norge feiler halvparten av alle T4x(m)-modellene nå innen et år, og dette skjer nå etter at maskinene ble levert under Lenovo sitt merkenavn. Kvaliteten på IBM-leverte T21 f.eks er helt topp og disse modellene hadde dem i hopetall. Har også fått bekreftet fra en service-sentral at reparasjoner og saker på IBM (Lenovo) bærbare nå har eksplodert. Både IBM og Lenovo produserer i Kina, så jeg tror dette henger sammen med kvalitetssikring og/eller sourcing av komponenter. Skal du ha IBM så sørg for at de ikke står Lenovo på esken. Det er i alle fall mitt råd. Lenke til kommentar
royerling Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Tror nok asusen er et veldig sikkert og godt valg. Men det med 1gb er jo bare å kjøpe seg en brikke ekstra! Null problem å sette inn en sånn selv. Ellers kan du jo bare snakke med nettbutikken du kjøper den av. De gjør det garantert for deg for en symbolsk sum tenker jeg. Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 10. april 2006 Forfatter Del Skrevet 10. april 2006 Ja, men blir ikke 1,6GHz core duo litt lite? Høres jo lite ut i forhold til pentium M 2.0GHz. Har imidlertid tittet litt og funnet ut at inspirion 6400 ser ut som et bra alternativ. Den har enten 1,8 eller 2,0 core duo og 1gb ram til noenlunde samme pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå