Gå til innhold

Anbefaling av viftekontroll

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte å skaffe meg en viftekontroll og vil gjerne ha en anbefaling på en som går i en av brønnene i fronten på kabinettet. Må matche mitt sorte AOpen h600b. Skader ikke om det er display og BLå lys på viftekontrolleren. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bygget en del maskiner og prøvd en del viftestyringer og pr i dag har jeg kunn funnet en som holder hva den lover og vel så det. Det er denne, Sunbeam Rheobus, 20Wx4, Rev. 3, Sort

sbrhbuk3bb_380.jpg

den eldste av disse jeg har er brukt i ca 3 år og den har drevet inntil 8 120 mm vifter samtidig (2 på hver kanal) uten problemer, har jeg prøvd noe slikt på andre så har det vært bare dager eller timer før de har tatt kveld .

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...3BB&mcat=15s230

Lenke til kommentar
Hm, en viftekontroller er grei å installere? Regner med at det bare er å koble viftestyring til PSU og så viftene med molex/3-pin på kontrollen?

5897522[/snapback]

Stemmer det og har du mere enn 4 vifter er det heller ikke noe problem med denne,den takler greit to vifter pr kanal,altså 8 stk totalt.

Og da kan du bruke disse.

di3ps_380.jpg

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=DI3PS&mcat=c532

Lenke til kommentar

kanjse jeg ogwså må kjøpe meg en sånnen :)

for den jeg har er noe dritt:Thermaltake Hardcano 13

edit: føler ikke at det er noe forskjell på viftene en gang når jeg stiller på farta, men grunnen til at jeg kjøpte den var at det var kortleser på den, og akkurat nå har jeg brukt for temeraturmåleren og det er det eneste jeg bruker :p

Endret av MAXILA
Lenke til kommentar
Skaffer meg nok en sånn viftekontroller bare de får den inn igjen. :) Skal se om de selger i byen for de har den jo ikke inne på Microplex. :(

5900721[/snapback]

De har den jo inne i sølv og om du da ønsker den i sort har de inne sorte frontplater til 20 kroner, denne frontplaten er helt sort og mye stiligere enn den orginale med masse skrift på. i tillegg får du da sort front med blanke knaper,noe jeg synest er penere.

Det er slik jeg har det på min som skall inn i Lian Li kuben :)

Lenke til kommentar

Hm, har funnet ut at de nye viftene jeg kjøpte ikke drar strøm fra 3-pin, kun fra molex. Kan jeg koble 3-pin på kontroller og fortsatt la de dra strøm fra molex? Btw, kan de fleste kontrollere regulere hastigheten med bare molex tilkobling?

Endret av Solar
Lenke til kommentar
Skaffer meg nok en sånn viftekontroller bare de får den inn igjen. :) Skal se om de selger i byen for de har den jo ikke inne på Microplex. :(

5900721[/snapback]

Vel, de har den på lager nå ;)

SBRHBUK3BB

Sunbeam Rheobus, 20Wx4, Rev. 3, Sort

På lager 248,00

SBRHBUK3SI

Sunbeam Rheobus, 20Wx4, Rev. 3, Sølv

På lager 248,00

Så sier jeg bare, kjøp et "deksel" uten skrift ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...