Gå til innhold

Playstation Portable - Hva er bra, hva er dårlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og bare for å få litt motvekt til fanboyismen til Dilly Man her så kan jeg linke til dette kjekke lille produktet til DS

http://uk.codejunkies.com/news_reviews.asp...p=17&i=8952&s=8

5911346[/snapback]

Men da er det vel bedre å bruke PSP, så kan man kose seg med den fine skjermen? Ville heller kjøpt en PSP, enn DS + ekstrautstyret. Medmindre man sitter med en DS fra før av da.

5911488[/snapback]

Skjermen som forandrer farge fra måned til måned (som rapportert av PSP eiger i denne tråden)? Nei takk du. Dessuten er DS bedre egnet siden den kan lukkes igjen og unngår dermed eventuelle skader på skjerm.

5911710[/snapback]

LOL, du har aldri rørt en psp du? :)

Den bakgrunded skal forandre seg, eller du kan sette en custom bakgrund, av bilder du har lagt inn.

Og skjermen til psp'en holder. Bare a tdet kan bli riper på ytterglasset. Jeg har selv fått noen, men ikke så seriøse. Er ikke værre enn Sony ericsson k750i. Og ivertfall ikke den svarte nanoen.

Lenke til kommentar
Og skjermen til psp'en holder. Bare a tdet kan bli riper på ytterglasset. Jeg har selv fått noen, men ikke så seriøse. Er ikke værre enn Sony ericsson k750i. Og ivertfall ikke den svarte nanoen.

5911757[/snapback]

Jepp det er riper i ytterglasset jeg snakker om. Ser lite pent ut.

Lenke til kommentar

5911757[/snapback]

5911870[/snapback]

Jeg kjøpte en beskyttelse som du bare limer over psp'en fra dag 1. Du kan ikke se den. Pluss at du aldri får en eneste ripe av det. Skjønner ikke vist ikke folk tenker på det om dem kjøper noe sånt. En kamerat av meg gadd ikke kjøpe beskyttelse da han fikk den og angrer som faen. Han sin skjerm er full av riper, mens min er som tatt ut av esken :)

Dette kostet meg 100 spenn! For den beste Japanske som finnes på markedet..

Endret av Lokiboki
Lenke til kommentar

5911757[/snapback]

5911870[/snapback]

Jeg kjøpte en beskyttelse som du bare limer over psp'en fra dag 1. Du kan ikke se den. Pluss at du aldri får en eneste ripe av det. Skjønner ikke vist ikke folk tenker på det om dem kjøper noe sånt. En kamerat av meg gadd ikke kjøpe beskyttelse da han fikk den og angrer som faen. Han sin skjerm er full av riper, mens min er som tatt ut av esken :)

Dette kostet meg 100 spenn! For den beste Japanske som finnes på markedet..

5911988[/snapback]

Du gidder vel ikke å si hvilken film du bruker? Altså beskyttelse, har tittet på mange. Men folk klager på at det blir bobler under filmen og slikt. Hadde vært fint om du husket hvilket merke det var.. :)

Lenke til kommentar
Du gidder vel ikke å si hvilken film du bruker? Altså beskyttelse, har tittet på mange. Men folk klager på at det blir bobler under filmen og slikt. Hadde vært fint om du husket hvilket merke det var.. :)

5912807[/snapback]

Det at det bobler har vel mer med at de ikke vasker skjermen godt nok før de påfører filmen.

Lenke til kommentar

5912807[/snapback]

Det at det bobler har vel mer med at de ikke vasker skjermen godt nok før de påfører filmen.

5912825[/snapback]

Eller presser det gjevnt nok.

Lenke til kommentar

5912807[/snapback]

5912825[/snapback]

Eller presser det gjevnt nok.

5912839[/snapback]

Jeg hadde faktisk pakken fortsatt, desverre står alt på japansk :p Uansett så er Hori merket.Skal se om jeg kan finne en link til den (link funnet) :)

Det med bobler går mest på kvaliteten, selv om du selvfølgelig kan slurve med å presse den på plass. Meg og en vennegjeng på 4 stk kjøpte alle psp på lanseringsdato. De 2 andre som kjøpte beskyttelse til psp, kjøpte en billigversjon til 50 kr. Denne var elendig i forhold. Mens den jeg har sitter helt fast uten bobler, den var svært tykk og synlig og ikke minst full av bobler. Den var liksom "klebrig" slik at man kunne ta den av og på, mens den til Hori sitter helt fast. Selv om du kan ta den av.. Endte opp med at de kastet den gamle til 50. kr og kjøpte seg en Hori ;)

Her: http://www.gamezone.no/index.php?main_page...oducts_id=24857

Har du link til herligheten. Ser den er litt dyrere en hva jeg betalte for den, men for min del er den verdt 300-400 kr. i og med at det gir skjermen din "evig" levetid :)

Endret av Lokiboki
Lenke til kommentar

5911757[/snapback]

5911870[/snapback]

blir riper når man drar det inntill noe

Lenke til kommentar
Der var PSP og GTA:LCS i boks! Noen som kan sette meg litt inn i homebrew? :)

5897665[/snapback]

Jepp! Først laster du ned eLoaderen super-bock, er automatisk installer. Så laster du ned homebrew-apps, som du kan se her. Kan gi deg mine favoritter, Homers RIN, som da er gameboy/gameboy color-emulator. DGEN, som er Sega emulator, og SNES 9xTYL, som da er Super Nintendo-emulator. Ellers har man jo Quake, PSPradio, og mange andre apps. Alle ligger i linken jeg viste deg, eller er jo forumet på PSP updates veldig bra, mye å lære der. Husk å les alle readme'ene. Ellers kan jeg si at apps du laster ned må legges i GAME-mappen i PSP'en. Gir en mer fyldig guide etterpå. :)

EDIT: Med barneskje:

1: Last ned Super Bock eLoaderen.

2: Installer med den automatiske installeren, husk at PSP MÅ være tilkoblet dataen under installasjon.

3: Last ned valgfri homebrew-app, f.eks SNES9xTYL, ekstrakter i GAME-mappen i PSP'en. Husk at du også må ha ROMS, dette finner du etter å ha googlet i 10 sekunder, husk at du bare kan laste ned vanlige SNES-roms, romsen er ikke lagd spesielt for PSP'en, men skal fungere på alle emulatorer. Romsen legger du i Roms-mappen inne i SNES9xTYL-mappen.

4: Da er du ferdig med ditt første homebrew-app, nå må du starte PSP med GTA:LCS, hvis du ikke haket av for at eLoaderen skulle starte automatisk må du gjøre det inne i load-menyen i GTA.

5: Når du har startet eLoaderen kommer det frem en meny, å der finner du homebrew'et ditt. Start det, å lykke til.

5899139[/snapback]

Dette fungerer for Versjon 2.01??

Lenke til kommentar

5911757[/snapback]

5911870[/snapback]

nja men slik er det på mobil tlf og men ingen klager for det :nei:

Lenke til kommentar
Der var PSP og GTA:LCS i boks! Noen som kan sette meg litt inn i homebrew? :)

5897665[/snapback]

Jepp! Først laster du ned eLoaderen super-bock, er automatisk installer. Så laster du ned homebrew-apps, som du kan se her. Kan gi deg mine favoritter, Homers RIN, som da er gameboy/gameboy color-emulator. DGEN, som er Sega emulator, og SNES 9xTYL, som da er Super Nintendo-emulator. Ellers har man jo Quake, PSPradio, og mange andre apps. Alle ligger i linken jeg viste deg, eller er jo forumet på PSP updates veldig bra, mye å lære der. Husk å les alle readme'ene. Ellers kan jeg si at apps du laster ned må legges i GAME-mappen i PSP'en. Gir en mer fyldig guide etterpå. :)

EDIT: Med barneskje:

1: Last ned Super Bock eLoaderen.

2: Installer med den automatiske installeren, husk at PSP MÅ være tilkoblet dataen under installasjon.

3: Last ned valgfri homebrew-app, f.eks SNES9xTYL, ekstrakter i GAME-mappen i PSP'en. Husk at du også må ha ROMS, dette finner du etter å ha googlet i 10 sekunder, husk at du bare kan laste ned vanlige SNES-roms, romsen er ikke lagd spesielt for PSP'en, men skal fungere på alle emulatorer. Romsen legger du i Roms-mappen inne i SNES9xTYL-mappen.

4: Da er du ferdig med ditt første homebrew-app, nå må du starte PSP med GTA:LCS, hvis du ikke haket av for at eLoaderen skulle starte automatisk må du gjøre det inne i load-menyen i GTA.

5: Når du har startet eLoaderen kommer det frem en meny, å der finner du homebrew'et ditt. Start det, å lykke til.

5899139[/snapback]

Dette fungerer for Versjon 2.01??

5961709[/snapback]

homebrew funker så vidt med all fw som jeg vet. men du finner bedre info på psp forumet. det engelke forumet. skjekk der;);)

Lenke til kommentar
Men det jeg lurer mest på er om jeg kan få NES, N64 og alle andre emulatorer på min PSP hvis jeg oppgraderer fra 2.01 til 2.6. Og hvordan gjør jeg isåfall det?!

5963272[/snapback]

Det går vel an via. en bug i GTA: LCS?

5965929[/snapback]

jess du kan kjøre homebrew men du må ha GTA LCS for å gjøre det. men husk en ting når du skal oppdatere til bedre FW må du ha full batteri og laderen i;);) kan finne en link til deg w1 så får du den når jeg er på msn;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...