Gå til innhold

Playstation Portable - Hva er bra, hva er dårlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Psp, lader. sånn veske. Noen elendige ipod-ish øreplugger, men det er max 90 db(psp er regna som et leketøy, derfor er de bare 90db). Og sånn fjernkontroller du kobler på pspen. Og pusseklut.

5894666[/snapback]

aka ingen spill? isåfall, hva inneholder demo-disken?

5894673[/snapback]

Bare drit, hvis du får en gammel, IKKE oppdater. *host* .iso *host*

Oi, huffda. Kom på at jeg er 13 år, får jeg fortsatt lov til å kjøpe GTA?

5894738[/snapback]

Som om de bryr seg?

Lenke til kommentar

Om du går på elkjøp kan du antagelig ikke kjøpe det, om du går til eks: gamezone sjønner de at du bare har lyst på et spill og de har lyst å selge det.

Om du ikke får kjøpt på en forhandler er nettet en fin plass. Får det ofte billigere da

Lenke til kommentar
Får vel prøve imorgen da.

5894825[/snapback]

få en til å kjøpe for deg da vettu;) du kan glede deg til GTA. er konge bra spill. spiller det i senga før jeg legger meg. spilte på lan her om dagen med en kompis av meg og det var kult å se han løpe og skyte etter meg mens jeg kjørte vekk fra han;) :D :!: :cool:

Lenke til kommentar

5894825[/snapback]

få en til å kjøpe for deg da vettu;) du kan glede deg til GTA. er konge bra spill. spiller det i senga før jeg legger meg. spilte på lan her om dagen med en kompis av meg og det var kult å se han løpe og skyte etter meg mens jeg kjørte vekk fra han;) :D :!: :cool:

5895193[/snapback]

shhh, gleder meg sånn! men er ikke sikkert at jeg får kjøpt GTA ettersom jeg er 13 år. da må jeg få fattern til og fikse det, og da kan det fort ta litt lengre tid! :no:

Lenke til kommentar

5894825[/snapback]

5895193[/snapback]

shhh, gleder meg sånn! men er ikke sikkert at jeg får kjøpt GTA ettersom jeg er 13 år. da må jeg få fattern til og fikse det, og da kan det fort ta litt lengre tid! :no:

5895248[/snapback]

hehe skal ikke si mer jeg hehe :D

Lenke til kommentar

Heisann sveisan folk og fe. :)

Tenkte jeg skulle legge inn mine erfaringer med min lille PSP, hvis noen skulle være interesserte i å høre på min historie.

Jeg fikk min psp importert fra Japan når den ble tilgjengelig for kjøp via lik-sang.com, rundt Mai 2005.

Den ble kjøpt med spillet Ridge Racers (Som var det eneste spillet som var utgitt på det tidspunktet), for den nette sum av ca 4000kr.

Når jeg fikk PSP-en vel en uke etterpå, var det med blandete følelser jeg åpnet esken, og tok konsollen i nærmere øyesyn.

Etter noen timers testing var jeg ikke helt sikker på hva jeg egentlig følte, for den hadde mange positive og mange ikke fullt så positive trekk.

Jeg hadde kun et 32mb minnekort (som fulgte med konsollen) samt et spill, og mulighetene for underholdning lå derfor utelukkende i spillene.

Det ble til at jeg spilte mindre og mindre, før jeg tilslutt la den på hyllen, i påvente av en lansering her hjemme i Norge, samt at nye spill skulle bli utgitt.

Men så var det plutselig en dag at jeg leste noe oppsiktsvekkende, "toolchain" fra ps2dev lanserte "Hello World", noe som skulle vise seg å bli starten på en ny epoke for PSPen.

Etter denne nyheten ble ble kjent tok det ikke lang tid før folk begynte å eksperimentere med homebrew på konsollen, og det slukke ikke lang tid før ting begynte å ta av for fullt.

Interessen min for homebrew var egentlig ganske lav, helt til jeg leste at den første konsept builden av en GameBoy Color-emulator hadde blitt sluppet, for de som var så heldige å ha en psp med 1.0 firmware.

Etter å ha testen denne nye releasen ble jeg for alvor klar over hva som var i ferd med å utvikle seg, og pspen ble tatt ned igjen fra hyllen i påvente av en ny versjon av denne emulatoren.

Det tok en stund før folk her hjemme i det hele tatt begynte å få øye på konsollen, men da den ble lansert i USA og senere her hjemme, hadde homebrew allerede fått solid fotfeste.

Sony prøvde å stoppe utviklingen med å slippe nye firmwareversjoner, en strategi som ikke bidro til mye annet enn litt ekstra arbeid for psp comunitiet.

I dag kan alle psp-eiere velte seg i et mekka av homebrew i alle former og varianter, noe som dytter pspen til nye høyder.

I tilleg til homebrew har blitt lansert mange flotte spill til konsollen, slik som Daxter, Grand Theft Auto - Liberty City Stories, SSX On Tour, og Burnout Legends

På Homebrewsiden kan man velte seg i Emulatorer for de fleste systemer (Gameboy, Gameboy Color, Gameboy Advance, NES, SNES, ScummVM, med mer.)

Det jobbes også med en Nintendo 64 emulator, og Sony skal snart gi støtte for Playstation 1 spill på konsollen.

Man har gratis Homebrew spill slik som Pong, Beats of Rage, diverse Mario kloner, og mye, mye mer. Man har også mulighet for å spille gamle klassikere slik som Quake, DukeNukem 3D, og Doom, på pspen.

Man kan med andre ord kose seg med et enormt utvalg av spill forutenom de spillene som lanseres spesifikt for pspen.

I tilleg til dette finnes det andre programmer i alle tenkelige sjangere, slik som radio (via Wifi), og egne tegneprogrammer, til det helt unyttige PSPiano.

Man har også muligheter for å laste ned egne blader som man kan lese når og hvor man vil.

Kort sagt, det finnes homebrew for hele familien, og litt til.

Jeg synes homebrew har løftet konsollen fra å være en spillemaskin med noe begrensede multimedia funksjoner, til å bli et komplett senter for underholdning innen alle sjangrer.

Hver dag kommer det nye applikasjoner og spill til maskinen, som er med på å stadig øke mulighetene til den lille svarte klumpen fra Sony.

Dette ble et svært rotete inlegg fra min side, men poenget mitt er kort og greit at dersom du ikke fristes av basismulighetene til konsollen, så sjekk ut hvilke muligheter den får med hjelp av Homebrew! :)

Lenke til kommentar

PSP er igrunn ikke å anbefale, du får spill som er i bunn og grunn dårligere utgaver av spillene på PS2, og et dårlig utvalg er det også. Hvis du vil ha en håndholdt som du kan spille i stua uten å føle at du får den samme opplevelsen av å spille på en konsoll, så er nok DS tingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...