Trev Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Jeg har en Dell Dimension 8400, 2.80GHz prosessor og 1GB ram. Skjermkortet er Radeon X300. Med denne maskinen må jeg kjøre spillet Oblivion på redusert oppløsning og med det meste skrudd helt ned. Ikke engang introduksjonsvideoen til CIV 4 kjører knirkefritt med dette skjermkortet. Jeg har derfor funnet ut at jeg må ha et nytt ett, forhåpentligvis ikke altfor dyrt. Det virker som et Radeon X1600XT med 256 ram, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315998 , vil gi meg OK ytelse på disse spillene samtidig som det er stillegående og ikke har noen vifte (fra hva jeg kan se). Men jeg lurer på hvor komplisert det er å skifte ut et skjermkort. Er det så enkelt som at man setter det i (som jeg tror jeg skal klare) og innstallerer CD som kommer med? Må man gjøre andre ting også, som avinstalleringer, BIOS (hjelp) osv? Håper noen kan peke meg i riktig retning i så fall. Jeg lurer også på om det er uproblematisk for meg, med den maskinen jeg har, også å vurdere nvidia kort? Det var sikkert et newbie spm, men jeg vet ikke bedre. :-) Lenke til kommentar
tevil Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hei. Det er forholdsvis enkelt å skifte skjermkort. Som regel er det en slags utløser-mekanisme på kort-plassen som holder det fast, knepp denne løs så er det bare å forsiktig dra det ut av kort-plassen. Noen har også strømforsyning koblet i kortet, denne er selvsagt også enkel å nappe ut. Ikke press for hardt, sett det rett inn og la den utløsermekanismen "klype" det inn. koble til strøm og evt vifte (trengs vel neppe på et vifteløst skjermkort). Det er ikke vanskelig å skifte mellom ATI og Nvidia, men selvfølgelig enda mindre problemfylt når du går mellom to ATI-kort. Angående hvilket kort anbefales skjermkort-guiden i underforumet "skjermkort". Velges etter lommebok selvfølgelig! Uansett tror jeg du vil trives best med et vifteløst et... T-Evil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå