Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Defekt hovedkort eller skjermkort?

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte følgende komponenter fra Komplett:

1 PCS 308858 In-Win C588 Midi Tower ATX Black

Case w/350W PSU, USB 2.0

1 PCS 317829 EPoX EP-9NPA3 SLI, nForce4 SLI, Socket

939, ATX, S-ATA2, GbLAN, DDR, PCI-Ex16

2 PCS 123472 Crucial PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 5ns

Unbuffered, Non-parity, 2.5V,128Meg x 64

1 PCS 311700 AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939,

1MB, BOXED w/fan

1 PCS 318805 Club3D GeForce 7600GT 256MB, GDDR3,

PCI-Express, DVI/Tv-Out, Retail

1 PCS 306235 Samsung 19" LCD Syncmaster 913N TCO03

Monitor, Silver, 8ms

1 PCS 314090 NEC DVD±RW burner, ND-3550A, 16x,

Dual, Black OEM

1 PCS 308745 Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2

8MB 7200RPM

1 PCS 317813 Logitech® UltraX Media Keyboard,

USB, US-layout, Oem

1 PCS 120107 Logitech Click! Optical Mouse,

USB

Jeg setter maskinen sammen og får ikke noe bilde på LCD-skjermen. Skjermen blinker grønt, slik den gjør når det ikke kommer noe bildesignal til den.

Maskinen ser ut til å fungere bra. Starter opp som normalt, viftene fungerer på CPU og skjermkort. Flere lys slås på på hovedkortet- Det rare er at det ikke er noen form for pipelyder som det bruker å være hvis den ikke finner skjermkort, minne e.l.

Høres dette ut som et hovedkort-problem eller et skjermkort-problem? Har testet skjermen på min laptop og den fungerer fint. Er det noe jeg kan gjøre for å finne ut mer nøyaktig hva som er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres ut som samme problemet jeg har med min PC. Skrev det her. Jeg sjekket hos meg at det ikke er skjermkortet som er problemet. Jeg regner med at det er CPU eller hovedkort siden alle de andre komponentene fungerer fint i andre pc'er. Er vel størst sjanse for hovedkort, men veldig usikker.

Lenke til kommentar

Hmm, har gjort litt research. Får kode FF på Epox sin debug led. De fleste sier at det betyr at systemet er i orden, men det er det jo ikke. I manualen står det at FF betyr en av følgende:

1: BIOS chip inserted incorrectly

2: Incorrect BIOS update version

3: Mainboard problem

4: Add-on card inserted incorrectly

Flere på nettet sier at FF er mest sannsynlig en død CPU.

Har ikke mulighet til å teste komponenter på annet hovedkort. Har prøvd å resette CMOS uten at det hjalp. Noen flere tips?

Lenke til kommentar

hadde lignende problem. Alt startet men ikke noe bilde på skjermen... faen tenkte jeg, nytt hovedkort DOA..... Bestillte meg et nytt Asus kort mens jeg ventet på å retunere det gamle. Satte det i og skulle starte opp... akkurat likt. Jaja, testet med andre komponenter inkludert en chieftech strømmforsyning (psu) ikke noe liv... Jaja kan for skams skyld teste med en server strømmforsyning jeg hadde liggende, da startet maskinen. Så få tak i en annen god og kraftig psu og prøv å koble til den før du avskriver cpuen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...