TormodK Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Harddisken min er død... kommer ikke inn i windows, men finner harddisk i bios! Når jeg starter opp står det "Ugyldig systemdisk sett inn en annen disk, og trykk en tast" noen som kan gi en hjelpende hånd? Lenke til kommentar
corcky Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Siden du finner disken i bios så er den nok ikke død. Sikkert noen systemfiler som har klikket litt. Det du kan gjøre er å sette i en oppstartsdiskett og reinstallere Windows. [ Denne Melding var redigert av: corcky på 2002-09-28 20:47 ] Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 Hadde jeg enda greid det så... men hvordan skal jeg formatere og innstalere på nytt når jeg ikke "kommer inn" på harddisken!? Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Da må du bruke en oppstartsdiskett. Er du sikker på at en av partisjonene på HD står som aktiv? Eller det kan være at du ikke har satt opp Bootdevice som HD i BIOS. [ Denne Melding var redigert av: thunstad på 2002-09-28 21:10 ] Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 sett i en oppstartsdiskett, se om den finner hardisken, viss den gjør det, formater og innstaler windows på nytt. [ Denne Melding var redigert av: steffe på 2002-09-28 21:10 ] Lenke til kommentar
monafa Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Opplevde akkurat samme problemet ved bygging av min nye maskin. Prøvde ALT, og det eneste som nyttet...var at jeg koblet harddisken på min hjelpende venns maskin...fant WD 120 GB (SE)...formaterte..la inn WinME...kobla på min maskin og dens "ubrukelige" bios...samtidig som vi la inn innstallasjons-CD for WinME i DVD-spilleren. Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Gjøss! det ordna seg! Takker så meget! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå