Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SMC Barricade - går LAANG tid når man bruker innebygde print

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne routern for en god stund tilbake, la merke til problemet allerede da, så sluttet bare å bruke den. Men har nå den siste tiden fått bruk for den igjen...

..Problemet er bare at det tar så SINNSYKT lang tid mellom hver side som blir printet ut. Det er ikke selve utskrivten som bruker lang tid, men det er å STARTE den. Prøvde og printe ut forsiden på hardware.no bare for å teste, og det tok over 3min før den første siden i d heletatt begynte å printe. De påfølgene sidene brukte litt kortere tid på å komme, men brukte likevel 2min før printern startet å printe. Når jeg kun printer ut tekst, f.eks et word-dokument, er den ikke SÅ ille, men bruker likevel rundt 1min mellom hver side. Det skjer både når jeg printer fra pc'en som kjører xp, og den andre som kjører win98. Det er vel ikke helt meningen at det skal være sånn :???:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ups.. ble så opptatt med å rote med den at jeg glemte jeg hadde posta her :razz:

men uansett..

oppgraderte firmwaren.. virker ihvertfall bedre nå på xp maskinen, like sein fortsatt på win98 maskinen.. men det går likevel ca. 10sek fra et ark er ferdig printet, til neste begynner.. er dette noe man må leve med? når printern er koblet direkte til pc'en starter jo neste ark til&med før det første har kommet helt ut.. printer man ut 100sider blir det 15+ min i døtid..

Cerwell; routern har 128kb buffer til printinga, så det går vel igjennom det på enellerannen måte?(ok nå prater jeg om ting jeg overhode ikke har peiling på), og kan velge "print directly to the printer" under egenskapene til priteren, istedet for "spool print documents", men dette hadde ikke noen virkning.

sofTest; finner ingen innstillinger for dette..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har selv en SMC barricade 7004br ruter. Har problemer med å sette opp skrivern på rutern, og da antar jeg at noen av dere veit hvordan det skal gjøres.

Virker som jeg er et godt stykke på vei. 192.168.123.254 er somsagt ipn til rutern og der står printer som ready. Har adda printer i win xp og da foreslår den lexmark 3000 colorprinter på 192.168.123.254 local port noe som virker veldig logisk. Men funker alikvel ikke. FORSLAG???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...