Gå til innhold

Maskinen klikker...jeg gjør snart det samme

corky

Anbefalte innlegg

Jeg vil først og fremst igjen takke for alle svar. Jeg har kjørt 4in1 driverne til VIA, uten de agp sakene selvsagt. Men IRQ'ene lar seg ikke endre via enhetsbehandlingen.

Jeg installerte derimot Directx 8.1 på nytt på maskinen. Dette gjorde at jeg i går kunne spille Medal of Honor i 1 time uten at maskinen låste seg. Jeg sluttet så å spille det spillet og testet GTA3 gikk fint det også. Jeg skal teste ut Mafia senere, men det kan jo ha vært et engangstilfelle at maskinen funket.

Håper på det beste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilte nettopp GTA3 igjen, maskinen låste seg:mad:

Jeg har hørt at AMD prosessorer har et problem med directx 8.1. Er det mulig å nedgradere denne i WinXP, eller er det noen som vet hvor jeg kan få tak i driver/patch som retter opp dette. Jeg finner kun en engelsk patch for dette, jeg har norsk XP. Jeg har vanlig 56k modem og har derfor ikke muligheten til å laste ned SP1.

Lenke til kommentar

Sjekk om denne strengen ligger i registeret:

"LargePageMinimum"=dword:ffffffff

Strengen finner du ved å trykke "start" - "kjør", skriv "regedit" og trykk enter. Da kommer du til registeret hvor det skal komme frem en katalogstruktur.

Skal prøve å lose deg fram videre: -gå på "HKEY_LOCAL_MACHINE" - "SYSTEM" - "Currentcontrolset" - "Control" - "Sessionmanager" og "Memorymanagement". På HØYRE side bør det finnes en streng som heter "Largepageminimum" med verdi lik 8 stk. f`er, har du det?

Hvis den IKKE ligger der, kan du opprette den. Altså ny nøkkel som heter "LargePageMinimum" med verdi "ffffffff"

Dette løser kompatibilitetsproblemer mellom operativsystem og Athlonprocessorer. Denne strengen er trygg å legge inn.

Prøv å se om det hjelper :smile:

Sveinl.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg litt usikker. Skal jeg lage en ny strengverdi under mappen "memory management" eller lage en ny nøkkel(som dukker opp på høyre side som en mappe) og ha en strengverdi inni den nye mappa???

Jeg har kjørt en test på pc'en med programmet "BurnInTest" dette programmet kunne ikke finne noen feil på mine komponenter, men da testen var over og det kom opp at alt var i orden, låste maskinen seg. Jeg måtte bruke reset knappen på kabinettet for å starte maskinen på nytt.

[ Denne Melding var redigert av: corky på 2002-09-30 16:44 ]

Lenke til kommentar

Hei igjen, det var da fanden til problem du har med PCen da :evil: . Det skal visst ikke være enkelt, men problemet bør kunne løses...

Jeg har funnet en patch for norsk XP som visstnok skal rette problemet med GTA3.

http://download.microsoft.com/download/whi...SP1_x86_NOR.exe

Den er på 3 MB og det overlever nok linja di.

Kanskje mafia også virker etterpå :smile:

Sveinl.

Mine hardwarespesifikasjoner

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-09-30 23:49 ]

Lenke til kommentar

Jeg setter en av fingerene mine på at psu begynner kanskje å bli litt på kanten. Feil skjer jo alltid. Mulig du har massevis av watt, men kanskje den leverer ujevn strøm? Sjekk strømnettet også du. Skift rundt litt på strømkablene dine. Man vet aldri...

Den andre fingeren går på hovedkortet ditt. Enten er det gåent eller så er det mulig det har slått seg litt vrang. Det hjelper ikke mye med oppdateringer da. Men prøv og flytt på pci-kort og ram som mange har nevnt før meg.

En ting til.. Prøv å underklokke cpu`en din så mye du kan.. Se åssen det går da. Lykke til.

-Jan Ivar-

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å overklokke prosessoren, men for å være ærlig så tror jeg maskinen gjør dette kun for å irritere meg.....

Jeg har testet den patchen som skal rette opp problemet med GTA3. Den virket slik at teksten i spillet syntes, og ikke bare dukket opp som firkanter.

Strømforsyningen ser for så vidt ut til å levere nok, og jevnlig strøm. Men hvem vet. Jeg skal derimot prøve å avinstallere agp miniport driveren og teste da.

Noen som vet hvordan BIOS oppdateres???

Lenke til kommentar

A few KG7-RAID owners have reported that Athlon XP processors on the KG7 motherboard are unstable when using a FSB of 133, but stable if the BIOS settings are changed to "underclock" the FSB to 100. This can be resolved by increasing the CPU slew rate (Control CPU P/N value) in Advanced Chipset Features to the faster setting (6 or 7). Downgrading to BIOS 5E also resolves this issue. Some also need to reduce the DDR Vcc voltage to 2.52v.

Instabilities with AthlonXP processors can also be resolved by setting the Control CPU P/N values to 4, 04 and 0D.

The KG7-RAID runs the memory at 2.65v by default. Is your memory rated at 2.5v? If so, try lowering the DDR Vcc voltage. If this doesn't help, try increasing DDR Vcc voltage to 2.7v or 2.75v in SoftMenuIII

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-01 13:04, skrev corky:

Jeg skal prøve å overklokke prosessoren, men for å være ærlig så tror jeg maskinen gjør dette kun for å irritere meg.....

Jeg har testet den patchen som skal rette opp problemet med GTA3. Den virket slik at teksten i spillet syntes, og ikke bare dukket opp som firkanter.

Strømforsyningen ser for så vidt ut til å levere nok, og jevnlig strøm. Men hvem vet. Jeg skal derimot prøve å avinstallere agp miniport driveren og teste da.

Noen som vet hvordan BIOS oppdateres???

BIOS ja :smile:

Du laster ned nyeste bios her ABIT BIOS

Når sant skal sies, så hadde jeg problemer med den aller nyeste BIOS-updaten (9m-versjonen). Kan være fordi den støtter T-bred-prosessorene. Jeg har KG7 med Athlon-XP.

BIOS-diskett:

1. Last ned fila.

2. pakk den ut til en ny mappe.

3. Kopier alle filene over på egen diskett

Jeg håper du har en gammel oppstartsdiskett for win98 liggende.

Flash:

1. Start maskina med win98 oppstartsdiskett.

2. Sett inn BIOS-diskett

3. Skriv runme (i a:-promptet) og trykk enter.

Du vil få noen advarsler etter du har trykket enter, men disse er bare å overse da maskinen er startet opp uten minneresidente drivere.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Takker deg stort STe. Etter å ha gjort innstillinger på prosessoren i Bios, spilte jeg Mafia spillet i 1 og en halv time, med nesten null hakking. For første gang har jeg kunnet avslutte spillet ordentlig etter å ha spilt tilstrekkelig en sund. Håper ikke dette bare var midlertidig, og at problemet kommer tilbake. Men jeg er optimist og tror ikke det vil det. Skal teste andre spill senere.

Tusen Takk Alle Sammen!!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...