Bilbergeren Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hei Jeg holder på å klargjøre en nettbutikk, og da trenger jeg muligheten til å legge sammen antall og priser. Bruker følgende enkle setning: totalsum = quantity*price (prisen i eksempelet er 0,90 kr.) Får opp feilen Microsoft VBScript runtime error '800a000d' Type mismatch: '[string: "0.9"]' Hvordan løser jeg dette ? Bruker opptil 2 desimaler i prisen. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Har du prøvd med "," i stedet for "."? Dette er jeg litt usikker på siden jeg aldri har gjort utregninger med desinaltall i asp. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Eller hva med å kjøre en cint(price) Lenke til kommentar
backup Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Når prisdata utenfra kommer inn (f.eks. fra database) som en string må dem settes til prisen slik: price = prisString 'i prisString skal det stå det 0,9 Derimot hvis prisdata er numerisk blir det slik: price = prisNumerisk ' i prisNumerisk skal det stå 0.9 Settes prisen direkte i scriptet blir det henholdsvis slik: price = "0,9" 'prisdata er string price =0.9 'prisdata er numerisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå