eivsand Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Etter at jeg fikk ADSL2 og nytt modem fra nexgentel har jeg hatt store problemer med at linja forsvinner helt. Det er ikke at modemet låser seg, men at DSL signalet forsvinner. DSL lampa slutter å lyse. Hver gang så må jeg ringe inn til nexgentel og sitte på vent 20-45 min for å komme igjennom til teknisk støtte der. Det de sier er at de resetter noe i den offentlige sentralen eller lignende så er det i orden igjen. De påstår at det muligens er modemet som er ustabilt og drar ned DSL linja slik at den må resettes. Har nå følgende modem som er Zyxel prestige 660 serie. Så nå har de sendt ut ett nytt modem til meg. Håper det retter seg men jeg tviler. Kan nesten tro det er noe feil i systemet deres. Men får vente å se til jeg får det nye modemet. Er det noen andre på dette forumet som har det samme problemet? Lenke til kommentar
ironman666 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 ja, har akkurat samme modemet selv, har ikke adsl2 da, men modemet støtter det, har 4500/640. Har bredband fra Tafjord mimer (adsl.no) Hadde Pc support før det Med min gamle ISP (pcsupport) så hadde jeg en eldre utgave, prestige 650 eller noe sånt. Og med de så datt linja mi ut ca. hver 10-30 min, da med hastigehet 3500/400, ringte så PcSupport og lurte på hva som var feil. Det viste ikke de, og sa at de kunne prøve bl.a å justere noe, men det ble ikke noe bedre, så jeg ringte dem igjen. Og alt endet med at det satt ned hastigheten min ned til 2000/300, og da ble problemene redusert med at internett datt ut ca 5- 10 ganger per dag. Men det tollerte ikke jeg, så jeg byttet til Tafjord Mimer, i håp om at de kunne levere bedre. På Torsdag fikk jeg modemet fra Tafjord Mimer og var spent om dette ville bli noe bedre, men nei, samme problemet her. Ringte så Tafjord Mimer og sa at vi mistet kontakt med sentralene, hele tiden, ca hver 10-20 min. De sa de skulle måle noe med avstand til sentralen, og justere noen verdier. Og no er stort sett alt bra, men det internett detter ut 1-2 ganger for dag, men uansett MYE mer stabilt. Skal ringe de igjen, så kanskje kan de justere de slik at det ikke detter ut så mye. Tviler Sterkt på at det er noe galt med Modemet, har skiftet modem 3 ganger med PC Support, og det hjalp ingenting. Tipper det er noe med dårlige kabler fra telenor sitt gamle kobbernett fra 60/70 talet, og avstand til sentralen. Lenke til kommentar
eivsand Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Ok men det fungerte kjempe bra da jeg hadde netopia modemet alt begynte å skje da jeg fikk det nye modemet og adsl2 merkelig Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hvis du leser litt i andre poster om NGT og ZyXEL på forumet så finner du ut mere. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hadde dette med NGT og prestige 600, datt ut en gang i timen i ca 5 min, har mindre problemer med samme modem fra mimer. Virker som om det kveles på en eller annen måte. Venter på en Vood nå, håper dette er bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå