Tan28 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Heisann! Jeg har i en evighet nå forsøkt å skaffe bredbånd (eller ADSL er vel mer riktig), og etter mye om og men har jeg fått dette til svar når jeg søker på Kapaks: "ADSL kan bestilles på den forespurte linjen, men det er usikkert om produktet kan leveres ettersom det er avdekket linjetekniske forhold, eller elektronikk på linjen." Det jeg egentlig lurte på er om noen snille mennesker der ute kan fortelle meg hva linjetekniske forhold, eller elektronikk på linjen egentlig er, siden jeg ikke har peiling på slikt i det hele tatt!! på forhånd Takk, Håvard.. Lenke til kommentar
H_S Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Det kan være masse rart. Vanligvis er er ting som f.eks multiplexer som slår sammen fasttelefon fra flere hus inn på en linje. men med det svaret i kapaks skal det gå greit å bestille. Du får svar om du kan få ADSL den dagen montør drar ut i sentralen for å koble det opp. Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Jeg har vært borti samme beskjeden og fikk da følgende tilbakemelding fra NGT: "Det ligger restriksjoner på linjen som gjøre at vi ikke kan levere adsl (asymmetrisk bredbånd). Det som kan være mulig er å prøve shdsl(symmetrisk bredbånd)." I mitt tilfelle var årsaken til restriksjonene at linjen inn til huset er en analog linje som er delt med nabohus. For å installere vanlig ADSL trengs en ledig linje. Jeg fikk som tips å høre med Telenor hvorvidt det var mulig å få ISDN til huset. Dersom Telenor kan levere ISDN, kan man også levere ADSL. Vet jo ikke om det er samme restriksjoner hos deg, men nå har du ihvertfall hørt om et tilfelle. Mvh JDM Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Jeg fikk som tips å høre med Telenor hvorvidt det var mulig å få ISDN til huset. Dersom Telenor kan levere ISDN, kan man også levere ADSL. Vet jo ikke om det er samme restriksjoner hos deg, men nå har du ihvertfall hørt om et tilfelle. Takk for svar så langt:) Jeg har ISDN, fikk instalert det etter en del om og men... så det er tydeligvis ikke det samme problemet... vet ikke om avstand til sentralen har innvirkning på problemet, det er 5239m hit... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå