wil Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hei. Har en i klassen min som har fått penger av Hjelpemiddelsentralen til å kjøpe seg en laptop. Jeg tenkte da at jeg skulle hjelpe han med det kjøpet slik at han får noe sikkelig. Tingen er at jeg hadde egentlig tenkt til å bestille maskina, skriveren, batteri, mus og Mermory stick på nett. Da er jeg litt usikker på betaling. Hvordan HMS gjør det? En kompis av meg sa at man fikk rekvisisjon på pc. Kan man f. eks ta seg en prat med datakjeden og høre om det går an å få kjøpt pc`en der med den såkaldte rekvisisjonen? Noen som vet? Lenke til kommentar
shrek_2 Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Jepp.. Det er sånn det fåregår.. MÅtte hjelpe en kammerat med det i fjor. det ble coop laptopen på han og det gikk fint, jeg bare gikk å prata med daglig leder. Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Ok. så jeg slipper å måtte kjøpe pc`en på lefdal, elkjøp eller expert? Jeg kan kjøpe den fra f. eks komplett/datakjeden? Tar meg en prat med dem å hører hvordan ståa er. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 er opp til butikken om de vil ta i mot rekvisisjonen, men du får neppe handlet den på nett pga at kjøper må legitimere seg og skrive under masse greier osv. Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 var ikke helt sånn jeg hadde tenkt til å gjøre det da. Lenke til kommentar
c-man Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Etter at kompisen din har fått vedtak på pc fra trygdeetaten, må du kontakte en forhandler for å kjøpe pc. Om du velger å kjøpe den på nett, må du spørre trygdekontoret som skal betale pc'n om mulige måter å løse dette på. Vanligvis betaler trygdekontoret direkte til forhandler (ja, det er trygdekontoret som betaler ut, og ikke Hjelpemiddelsentralen) når faktura kommer til trygdekontoret. Som oftest står det i vedtaket hvordan en skal gå frem, men dette kan vel variere fra fylke til fylke. Jeg tror ikke at noen webshoper vil sende ut noen pc på bakgrunn av et slikt vedtak, men, jeg kan ta feil. Det må du isåfall spørre webshopen om. Stretto f.eks aksepterer forhåndsbetaling, her kan du jo legge inn ordre, krysse av for forhåndsbetaling, og få faktura på e-post. Så kan trygdekontoret utbetale på grunnlag av denne. MEN, undersøk med trygdekontoret og webshopen først. Lenke til kommentar
golas Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Hjelpemiddelsentralen krever også ofte at man kjøper en sånn tre års forsikring på det man kjøper, så det må regnes inn i prisen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå