Gå til innhold

Mod. av det andre powersuplyet for vifter

zenzor

Anbefalte innlegg

Jeg har et gammelt powersuply jeg tengte å bruke bare til vifter i toweret mitt, men hvordan får jeg et powersuply til å avgi 12v hvis det ikke er koblet til et hovedkort?? Powersuplyet er tatt fra en gammel 486, men det avgir jo ca 145w og det holder jo til 5 vifter. Grunnen til at jeg setter inn et powersuply til er at jeg kan ta av hele kjøle delen uten å dra ut en haug med kabler (det gamle 486 powersuplyet sitter på sideplata sammen med viftene).

Litt beskrivelse av den gamle haugen av et powersuply som skal brukes til vifter...

Den har den gamle typen tilkobling til hovedkortet (2 plugger ved siden av hverandre merket P1 og P2) Den har i tillegg en treleder (som antagelighvis styrer av og på) med en svart,en grå og en rød leder tilkoblet en svart plugg (P7). Jeg er ikke sikker på om det er denne som styrer av og på så jeg tørr ikke prøve før jeg har forhørt meg med noen som har peiling på gammelt utstyr!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snork.. Det begynner å bli seint gitt!!

Nei da..

Ok... vi har kommet frem til at det (skal være) en bryter fordi det er et at powersuply, men det jeg sitter igjen med (etter all sannsynlighet) er 3 kabler. en rød, en grå og en svart. Hvem skal jeg sette bryter på og hva skjer hvis jeg kobler feil??

Det er fortsatt en gul og en svart ledning fra powerknappen til hovedkortet og de tre andre (rød,grå,svart) fra hovedkortet til powersuplyet (på den gamle 486`en). Det gjør ikke noe hvis en sikring går eller noe bare det ikke smeller (fordi det som sagt begynner å bli ganske seint og jeg vil ikke vekke resten av huset med et fyrverkeri av et powersuply). Det lukter foresten ikke så godt heller....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...