ErlendP Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Hei Jeg holder på å lage ett dvd-cover i photoshop CS2, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Er det ikke mulig å gå inn på file - new, for så å velge ett ferdig dvd-cover preset, altså slik at den bildefalten jeg får jobbet på er akkurat like stor som ett dvd cover, med ferdig streker/safe margins så jeg vet hvor jeg skal skrive tittelen på høykant osv?? Mener jeg har sett ett slik ferdig preset før, men kan ikke finne det nå. Er det noen som kan hjelpe meg? Mvh ErlendP Endret 8. april 2006 av ErlendP Lenke til kommentar
riktig Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Du kan lage en preset selv, så lenge du vet dimensjonene på et slikt cover. Dette finner du sannsynligvis ut med et kjapt søk. Lenke til kommentar
ErlendP Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Saken er bare det att jeg har gjort det på den måten før, men husker ikke hvordan. Det var liksom veldig enkelt på den måten. Som bilde viser så er guide lines med, men jeg finner altså ikke den preseten. Mvh ErlendP Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Veit ikkje om det er denne du tenkjer på, men her er ein mal for eit DVD-cover: http://doogs.sitesled.com/photoshop%20temp...0DVD%20logo.zip Lenke til kommentar
ErlendP Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 JA akkurat det jeg tenkte på. Takk så mykje. Mvh ErlendP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå